Critical War Game Development: Lessons Learned from Attentat 1942
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10401814" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10401814 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Critical War Game Development: Lessons Learned from Attentat 1942
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter discusses the possibilities and limitations of critical war game development. Paraphrasing Mary Flanagan (2009), by a 'critical war game' we mean a game that through its procedural rhetoric and/or narrative frames challenges the established design practices and generic conventions that dominate the representation of war in video games, and potentially innovates.This chapter stems from our experience of developing the game Attentat 1942 and summarizes key lessons learned during the process.As such, this chapter could be of interest to other critical and/or serious game developers, as well as researchers in game studies and cultural studies alike.
Název v anglickém jazyce
Critical War Game Development: Lessons Learned from Attentat 1942
Popis výsledku anglicky
This chapter discusses the possibilities and limitations of critical war game development. Paraphrasing Mary Flanagan (2009), by a 'critical war game' we mean a game that through its procedural rhetoric and/or narrative frames challenges the established design practices and generic conventions that dominate the representation of war in video games, and potentially innovates.This chapter stems from our experience of developing the game Attentat 1942 and summarizes key lessons learned during the process.As such, this chapter could be of interest to other critical and/or serious game developers, as well as researchers in game studies and cultural studies alike.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50803 - Information science (social aspects)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
War Games: Memory, Militarism and the Subject of Play
ISBN
978-1-5013-5115-0
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
201-222
Počet stran knihy
265
Název nakladatele
Bloomsbury Academic
Místo vydání
New York
Kód UT WoS kapitoly
—