Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mluvnická poučka osvojená versus naučená při akvizici češtiny jejím nerodilým mluvčím

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10402738" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10402738 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=3-rV8NjPjj" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=3-rV8NjPjj</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mluvnická poučka osvojená versus naučená při akvizici češtiny jejím nerodilým mluvčím

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V procesu nabývání znalosti jazykového kódu (jeho mluvnického systému), a to jak mateřského, tak i cizího (ev. druhého), hraje klíčovou roli intuitivní, nemateriální, osvojené, subjektivní mluvnické pravidlo i kognitivní, explicitně formulovaná naučená poučka. Nerodilý mluvčí potřebuje komplexní instrukci o mluvnici cílového jazyka, o její dimenzi formální i funkční. Poučení potřebuje i mluvčí rodilý, jinak může mít potíže vysvětlit podrobněji na náležité úrovni obtížné kapitoly české gramatiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Grammatical Rule Acquired versus Learned in Czech Language Acquisition by Non-Native Speakers

  • Popis výsledku anglicky

    When acquiring knowledge of a language code (its grammatical system), either the mother tongue or foreign (or second), a major role is played by an intuitive, non-materialized, subjective grammatical rule acquired, as well as a cognitive, explicitly formulated rule learned. A non-native speaker needs complex instructions about the target language, both about the formal aspect and the speech (functional, semantic) dimension. A native speaker also needs an instruction, he may find difficult to describe in detail on a satisfactory level the more advanced chapters of Czech grammar.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bohemica Olomucensia

  • ISSN

    1803-876X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    122-136

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus