Transpositional Exchanges: Contemporary Anglophone Drama on the Czech National Stage
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10404108" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10404108 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=S-m7dw5rSE" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=S-m7dw5rSE</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Transpositional Exchanges: Contemporary Anglophone Drama on the Czech National Stage
Popis výsledku v původním jazyce
This paper proposes an examination of the role of Anglophone theatre produced in translation by the Czech National Theatre since 2000. Setting aside work by Shakespeare and plays from earlier historical periods, it concerns itself productions of modern and contemporary work. Drawing of the theatre's archives, the first part of the paper surveys the presence of work from Anglophone provenance in the repertoire and the theatre's programming decisions. The second part of the paper investigates specific case studies, in order to explore the ways in which the work has been artistically interpreted and critically received. Case studies treat the following productions: Tom Stoppard's Rock'n'Roll (premiere: 2007), Mike Bartlett's Earthquakes in London / Zemětřesení v Londýně (premiere: 2015) and Caryl Churchill's Love and Information / Láska a Informace (premiere: 2016).
Název v anglickém jazyce
Transpositional Exchanges: Contemporary Anglophone Drama on the Czech National Stage
Popis výsledku anglicky
This paper proposes an examination of the role of Anglophone theatre produced in translation by the Czech National Theatre since 2000. Setting aside work by Shakespeare and plays from earlier historical periods, it concerns itself productions of modern and contemporary work. Drawing of the theatre's archives, the first part of the paper surveys the presence of work from Anglophone provenance in the repertoire and the theatre's programming decisions. The second part of the paper investigates specific case studies, in order to explore the ways in which the work has been artistically interpreted and critically received. Case studies treat the following productions: Tom Stoppard's Rock'n'Roll (premiere: 2007), Mike Bartlett's Earthquakes in London / Zemětřesení v Londýně (premiere: 2015) and Caryl Churchill's Love and Information / Láska a Informace (premiere: 2016).
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60205 - Literary theory
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Coup de théâtre
ISSN
0752-5494
e-ISSN
—
Svazek periodika
2019
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
FR - Francouzská republika
Počet stran výsledku
323
Strana od-do
235-557
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—