Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čeština jako druhý jazyk

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10409914" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10409914 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://e-shop.ff.cuni.cz/e_knihy" target="_blank" >https://e-shop.ff.cuni.cz/e_knihy</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čeština jako druhý jazyk

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace Čeština jako druhý jazyk. Metodická perspektiva je určena učitelům, studentům učitelství i dalším zájemcům o jazykové vyučování. V první části se čtenáři seznámí se základními termíny spojenými s problematikou výuky žáků s odlišným mateřským jazykem a s legislativním rámcem, v němž vzdělávání těchto žáků probíhá. Následující kapitoly nabízejí seznámení s komunikačně pojatým vyučováním cizího/druhého jazyka, s řečovými dovednostmi, s problematikou nabývání sociokulturních kompetencí, s vybranými didaktickými nástroji - včetně jazykových korpusů -, s Evropským jazykovým portfoliem a s možnosti jazykové diagnostiky a hodnocení žáků s odlišným mateřským jazykem. Nedílnou součástí publikace jsou též kapitoly zaměřené na organizaci výuky, nezbytnou týmovou spolupráci (pedagogů, asistentů pedagoga, školních poradenských pracovišť, školských poradenských zařízení, vedení škol atd.) a uplatnění kurikulárních dokumentů (rámcových a školních vzdělávacích programů) a Společného evropského referenčního rámce pro jazyky ve vzdělávání této zcela jedinečné skupiny žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech as a Second Language

  • Popis výsledku anglicky

    e present monograph Czech as a second language. Methodology perspectives is wri en in the belief that education of non -native speakers in Czech schools is an important and challenging topic. e specifi c target group for this publication is those teachers whose classes include students with mother tongues diff erent from the class majority (Czech) and thus o en with a lower -than -native command of that language. It is especially these students who need careful language work, as the improvement of their linguistic skills in the language of school instruction has a direct bearing on their success at school. e book, fi rst of all, provides a concise introduction to the general aspect of teaching Czech as a second language. Starting, in Chapter 1, by describing and defi ning key terms (legislation, state policy, general aspects of language pedagogy). In Chapter 2 it discusses main areas connected with second language teaching, CEFR, receptive and productive skills, sociocultural competence, textbooks, teaching goals and teaching assistant. Chapter 3 furthers our understanding of the fi eld by focussing on European Language Portfolio, language testing and assessment and state exams.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7308-966-5

  • Počet stran knihy

    104

  • Název nakladatele

    FF UK

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy