Čeština jako druhý jazyk
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10409914" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10409914 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://e-shop.ff.cuni.cz/e_knihy" target="_blank" >https://e-shop.ff.cuni.cz/e_knihy</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čeština jako druhý jazyk
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace Čeština jako druhý jazyk. Metodická perspektiva je určena učitelům, studentům učitelství i dalším zájemcům o jazykové vyučování. V první části se čtenáři seznámí se základními termíny spojenými s problematikou výuky žáků s odlišným mateřským jazykem a s legislativním rámcem, v němž vzdělávání těchto žáků probíhá. Následující kapitoly nabízejí seznámení s komunikačně pojatým vyučováním cizího/druhého jazyka, s řečovými dovednostmi, s problematikou nabývání sociokulturních kompetencí, s vybranými didaktickými nástroji - včetně jazykových korpusů -, s Evropským jazykovým portfoliem a s možnosti jazykové diagnostiky a hodnocení žáků s odlišným mateřským jazykem. Nedílnou součástí publikace jsou též kapitoly zaměřené na organizaci výuky, nezbytnou týmovou spolupráci (pedagogů, asistentů pedagoga, školních poradenských pracovišť, školských poradenských zařízení, vedení škol atd.) a uplatnění kurikulárních dokumentů (rámcových a školních vzdělávacích programů) a Společného evropského referenčního rámce pro jazyky ve vzdělávání této zcela jedinečné skupiny žáků.
Název v anglickém jazyce
Czech as a Second Language
Popis výsledku anglicky
e present monograph Czech as a second language. Methodology perspectives is wri en in the belief that education of non -native speakers in Czech schools is an important and challenging topic. e specifi c target group for this publication is those teachers whose classes include students with mother tongues diff erent from the class majority (Czech) and thus o en with a lower -than -native command of that language. It is especially these students who need careful language work, as the improvement of their linguistic skills in the language of school instruction has a direct bearing on their success at school. e book, fi rst of all, provides a concise introduction to the general aspect of teaching Czech as a second language. Starting, in Chapter 1, by describing and defi ning key terms (legislation, state policy, general aspects of language pedagogy). In Chapter 2 it discusses main areas connected with second language teaching, CEFR, receptive and productive skills, sociocultural competence, textbooks, teaching goals and teaching assistant. Chapter 3 furthers our understanding of the fi eld by focussing on European Language Portfolio, language testing and assessment and state exams.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7308-966-5
Počet stran knihy
104
Název nakladatele
FF UK
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—