Jevištní tvar jako jedna z možných metod výuky češtiny pro cizince
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10452664" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10452664 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/" target="_blank" >https://doi.org/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jevištní tvar jako jedna z možných metod výuky češtiny pro cizince
Popis výsledku v původním jazyce
Tato monografie je v češtině pro cizince první metodologickou studií na uvedené mezioborové téma v rámci celé České republiky. Části textu byly v průběhu vzniku této práce prezentovány na českých i mezinárodních konferencích. "Jevištní tvar jako jedna z možných metod výuky češtiny pro cizince" (dále MJT) je metodologickou studií, která zkoumá, jak lze využít prvky divadla k dosažení cílů jazykové výuky (tj. k rozvoji jazykových dovedností a komunikačních kompetencí cizinců, kteří se učí češtinu jako druhý jazyk). Součástí práce je nejen představení metody a cílů MJT, ale také pohled na historii a současný stav podobných metod. Po teoretické části následují dvě metodologické sondy, které potvrzují účinnost dané metody. Základním předpokladem této metody je učení se prožitkem. Tuto zkušenost získávají cizinci prostřednictvím aktivit, které jsou založeny na fikci a hraní rolí. Členové skupiny si prohlubují své jazykové znalosti a procvičují své dovednosti v kontextu mezilidských vztahů a běžných situací (například procvičováním společensko-kulturních zásad a dodržováním jazykové etikety).
Název v anglickém jazyce
Theatrical Creation as a Method for teaching Czech for Foreigners
Popis výsledku anglicky
This monograph is the first methodological study in the field of Czech for foreigners on this interdisciplinary topic in the Czech Republic. Parts of the text were presented at Czech and international conferences during the writing of this book. This monograph examines theatre pedagogy (MJT) which utilizes elements of theatre to achieve language-teaching objectives (i.e., the development of language skills and communication competency for foreigners learning Czech as a second language). This includes not only a presentation of the method and goals of MJT, but also a look at the history and contemporary state of similar methods. Following the theoretical section are two surveys that confirm the effectiveness of the given method. The basic premise of MJT is learning by experience. Foreigners get this experience through activities that are based on fiction and role play. The members of the group increase their language knowledge and practice their skills in the context of interpersonal relationships and common situations (for example, through practicing social-cultural principles and by maintaining linguistic etiquette).
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-3283-4
Počet stran knihy
275
Název nakladatele
Karolínum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—