Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jevištní tvar jako jedna z možných metod výuky češtiny pro cizince

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10452664" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10452664 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/" target="_blank" >https://doi.org/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jevištní tvar jako jedna z možných metod výuky češtiny pro cizince

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato monografie je v češtině pro cizince první metodologickou studií na uvedené mezioborové téma v rámci celé České republiky. Části textu byly v průběhu vzniku této práce prezentovány na českých i mezinárodních konferencích. &quot;Jevištní tvar jako jedna z možných metod výuky češtiny pro cizince&quot; (dále MJT) je metodologickou studií, která zkoumá, jak lze využít prvky divadla k dosažení cílů jazykové výuky (tj. k rozvoji jazykových dovedností a komunikačních kompetencí cizinců, kteří se učí češtinu jako druhý jazyk). Součástí práce je nejen představení metody a cílů MJT, ale také pohled na historii a současný stav podobných metod. Po teoretické části následují dvě metodologické sondy, které potvrzují účinnost dané metody. Základním předpokladem této metody je učení se prožitkem. Tuto zkušenost získávají cizinci prostřednictvím aktivit, které jsou založeny na fikci a hraní rolí. Členové skupiny si prohlubují své jazykové znalosti a procvičují své dovednosti v kontextu mezilidských vztahů a běžných situací (například procvičováním společensko-kulturních zásad a dodržováním jazykové etikety).

  • Název v anglickém jazyce

    Theatrical Creation as a Method for teaching Czech for Foreigners

  • Popis výsledku anglicky

    This monograph is the first methodological study in the field of Czech for foreigners on this interdisciplinary topic in the Czech Republic. Parts of the text were presented at Czech and international conferences during the writing of this book. This monograph examines theatre pedagogy (MJT) which utilizes elements of theatre to achieve language-teaching objectives (i.e., the development of language skills and communication competency for foreigners learning Czech as a second language). This includes not only a presentation of the method and goals of MJT, but also a look at the history and contemporary state of similar methods. Following the theoretical section are two surveys that confirm the effectiveness of the given method. The basic premise of MJT is learning by experience. Foreigners get this experience through activities that are based on fiction and role play. The members of the group increase their language knowledge and practice their skills in the context of interpersonal relationships and common situations (for example, through practicing social-cultural principles and by maintaining linguistic etiquette).

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-246-3283-4

  • Počet stran knihy

    275

  • Název nakladatele

    Karolínum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy