North American academics in East Asia: Life in the English-speaking enclave
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10413506" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10413506 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=S7XcoufnxK" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=S7XcoufnxK</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
North American academics in East Asia: Life in the English-speaking enclave
Popis výsledku v původním jazyce
While the hiring of international faculty is increasing among competitive universities, some universities face a major challenge in doing so - their foreign hires do not speak the primary language of instruction of that university. This study examines the host country language skills of expatriate academics in two countries - Korea and Japan. Specifically, this study investigates (a) the study effort invested and (b) the language proficiency achieved by native English-speaking professors on tenure track positions. Expatriate faculty had several predictors of their language learning success. Specifically, the well-known factors facilitating language learning played important roles. The findings are discussed within the framework of socio-cultural adjustment and career prospects that exist for expatriate professors in Korean and Japanese higher education.
Název v anglickém jazyce
North American academics in East Asia: Life in the English-speaking enclave
Popis výsledku anglicky
While the hiring of international faculty is increasing among competitive universities, some universities face a major challenge in doing so - their foreign hires do not speak the primary language of instruction of that university. This study examines the host country language skills of expatriate academics in two countries - Korea and Japan. Specifically, this study investigates (a) the study effort invested and (b) the language proficiency achieved by native English-speaking professors on tenure track positions. Expatriate faculty had several predictors of their language learning success. Specifically, the well-known factors facilitating language learning played important roles. The findings are discussed within the framework of socio-cultural adjustment and career prospects that exist for expatriate professors in Korean and Japanese higher education.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Intercultural Communication
ISSN
1404-1634
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SE - Švédské království
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
56-71
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85090193712