Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

North American academics in East Asia: Life in the English-speaking enclave

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10413506" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10413506 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=S7XcoufnxK" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=S7XcoufnxK</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    North American academics in East Asia: Life in the English-speaking enclave

  • Popis výsledku v původním jazyce

    While the hiring of international faculty is increasing among competitive universities, some universities face a major challenge in doing so - their foreign hires do not speak the primary language of instruction of that university. This study examines the host country language skills of expatriate academics in two countries - Korea and Japan. Specifically, this study investigates (a) the study effort invested and (b) the language proficiency achieved by native English-speaking professors on tenure track positions. Expatriate faculty had several predictors of their language learning success. Specifically, the well-known factors facilitating language learning played important roles. The findings are discussed within the framework of socio-cultural adjustment and career prospects that exist for expatriate professors in Korean and Japanese higher education.

  • Název v anglickém jazyce

    North American academics in East Asia: Life in the English-speaking enclave

  • Popis výsledku anglicky

    While the hiring of international faculty is increasing among competitive universities, some universities face a major challenge in doing so - their foreign hires do not speak the primary language of instruction of that university. This study examines the host country language skills of expatriate academics in two countries - Korea and Japan. Specifically, this study investigates (a) the study effort invested and (b) the language proficiency achieved by native English-speaking professors on tenure track positions. Expatriate faculty had several predictors of their language learning success. Specifically, the well-known factors facilitating language learning played important roles. The findings are discussed within the framework of socio-cultural adjustment and career prospects that exist for expatriate professors in Korean and Japanese higher education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Intercultural Communication

  • ISSN

    1404-1634

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SE - Švédské království

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    56-71

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85090193712