Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lingvistické hry jako prostředek poznávání lingvistické analýzy a jazykové rozmanitosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10414103" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10414103 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZKLo0N4h2I" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZKLo0N4h2I</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Lingvistické hry jako prostředek poznávání lingvistické analýzy a jazykové rozmanitosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V textu je představena středoškolská vědecká soutěž Česká lingvistická olympiáda a žánr jazykových úloh. Studie na praktickém rozboru jedné jazykové úlohy ukazuje, jakým způsobem lze daný žánr využít ve výuce jednak pro ilustraci konceptu a metod lingvistické analýzy a jazykové typologie, jednak pro výuku cizích jazyků jako zábavného a přirozeného způsobu ilustrace různých jazykových kategorií a struktur.

  • Název v anglickém jazyce

    Linguistic Games as Means of Understanding Linguistic Analysis and Language Diversity

  • Popis výsledku anglicky

    Czech linguistics olympiad, a high school scientific olympiad, and the genre of linguistic problems are introduced in the paper. Using a practical example of one such linguistic problem, I show the ways in which this genre may be used to introduce the rationale and methods of linguistic analysis and language typology to students as well as its applicability in foreign language teaching, an area where students may benefit from linguistic problems as a means of introduction of various language categories and structures that is both more natural and entertaining than traditional teaching methods.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cizí jazyky

  • ISSN

    1210-0811

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    28-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus