Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

'this little people of searchers': The Lost Ones, 'Voice of God', and the Documentary Gaze

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10414145" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10414145 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0Uu6ZkR6lm" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0Uu6ZkR6lm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1163/18757405-03201003" target="_blank" >10.1163/18757405-03201003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    'this little people of searchers': The Lost Ones, 'Voice of God', and the Documentary Gaze

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This essay revisits Samuel Beckett&apos;s prose text The Lost Ones by situating it within the broader contexts of anthropology and documentary cinema. The period of its composition (1965-1970) coincides with Beckett&apos;s concentrated work for, and direct involvement in, film and television, an experience that was also reflected in his drama and prose fiction. Reading the text&apos;s narrative voice as adopting the technique of extradiegetic voice-over-the &apos;voice of God&apos;, a common feature of classical documentaries-the essay explores Beckett&apos;s critique of such a representational strategy.

  • Název v anglickém jazyce

    'this little people of searchers': The Lost Ones, 'Voice of God', and the Documentary Gaze

  • Popis výsledku anglicky

    This essay revisits Samuel Beckett&apos;s prose text The Lost Ones by situating it within the broader contexts of anthropology and documentary cinema. The period of its composition (1965-1970) coincides with Beckett&apos;s concentrated work for, and direct involvement in, film and television, an experience that was also reflected in his drama and prose fiction. Reading the text&apos;s narrative voice as adopting the technique of extradiegetic voice-over-the &apos;voice of God&apos;, a common feature of classical documentaries-the essay explores Beckett&apos;s critique of such a representational strategy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Samuel Beckett Today / Aujourd’hui

  • ISSN

    0927-3131

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    25-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85091522058