'this little people of searchers': The Lost Ones, 'Voice of God', and the Documentary Gaze
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10414145" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10414145 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0Uu6ZkR6lm" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0Uu6ZkR6lm</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1163/18757405-03201003" target="_blank" >10.1163/18757405-03201003</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
'this little people of searchers': The Lost Ones, 'Voice of God', and the Documentary Gaze
Popis výsledku v původním jazyce
This essay revisits Samuel Beckett's prose text The Lost Ones by situating it within the broader contexts of anthropology and documentary cinema. The period of its composition (1965-1970) coincides with Beckett's concentrated work for, and direct involvement in, film and television, an experience that was also reflected in his drama and prose fiction. Reading the text's narrative voice as adopting the technique of extradiegetic voice-over-the 'voice of God', a common feature of classical documentaries-the essay explores Beckett's critique of such a representational strategy.
Název v anglickém jazyce
'this little people of searchers': The Lost Ones, 'Voice of God', and the Documentary Gaze
Popis výsledku anglicky
This essay revisits Samuel Beckett's prose text The Lost Ones by situating it within the broader contexts of anthropology and documentary cinema. The period of its composition (1965-1970) coincides with Beckett's concentrated work for, and direct involvement in, film and television, an experience that was also reflected in his drama and prose fiction. Reading the text's narrative voice as adopting the technique of extradiegetic voice-over-the 'voice of God', a common feature of classical documentaries-the essay explores Beckett's critique of such a representational strategy.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60205 - Literary theory
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Samuel Beckett Today / Aujourd’hui
ISSN
0927-3131
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
25-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85091522058