Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Latinská četba na gymnáziích od konce 19. století do druhé světové války

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10415071" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10415071 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=tNu14AUahI" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=tNu14AUahI</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Latinská četba na gymnáziích od konce 19. století do druhé světové války

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tomto příspěvku stručně popíšeme stav výuky latiny na středních školách od posledního období rakousko-uherské monarchie do roku 1948. Zaměříme se zejména na to, jak se v daném období proměňoval obsah a rozsah četby originálních textů a pokusíme se sledovat, jak byla četba z didaktického hlediska žákům předkládána, jaký byl výukový cíl, které vlastnosti literárního textu stály v popředí pozornosti, které byly naopak opomíjeny. Budeme si rovněž všímat diskusí, které se vedly v souvislosti se změnami učebních plánů.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading Latin Texts at Czech Grammar Schools from the End of 19th Century to 1948

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes the Latin didactic praxis in the grammar schools from the end of the 19th century to 1948. It focuses on the content and development of the obligatory reading in the Latin classes, because only through reading original Latin texts the teacher can give the students thorough literary instruction. The paper describing the development from 1948 onwards will follow.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Avriga: Zprávy Jednoty klasických filologů

  • ISSN

    1211-3379

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    LX II/1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    91-116

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus