Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"What Will Be of All That Beauty": Translating Black Beauty with James Baldwin

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10420533" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10420533 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://memoriadeitesti.wordpress.com/2019/12/06/carmela-giordano/" target="_blank" >https://memoriadeitesti.wordpress.com/2019/12/06/carmela-giordano/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    italština

  • Název v původním jazyce

    "What Will Be of All That Beauty": Traducendo la bellezza nera con James Baldwin

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prendendo spunto da The Fire Next Time (1963) di James Baldwin e The Devil Finds Work (1976), questo articolo approfondira l&apos;estetica nera dell&apos;autore, che, concepita sia come etica che come estetica, sfugge non solo allo sguardo eurocentrico normativo ma anche quello afrocentrico. In particolare, l&apos;archivio di Baldwin si aprira a una ricca e clamorosa polifonia di voci (Walter Benjamin, Jacques Derrida, Paul Taylor, Frantz Fanon, Fred Moten), film e installazioni artistiche (Raoul Peck, Arthur Jafa e Wu Tsang), per far luce sull&apos;intricato, se non impossibile, compito di tradurre la complessita dell&apos;esperienza e della bellezza afroamericana.

  • Název v anglickém jazyce

    "What Will Be of All That Beauty": Translating Black Beauty with James Baldwin

  • Popis výsledku anglicky

    Taking the cues from James Baldwin&apos;s The Fire Next Time (1963) and The Devil Finds Work (1976), this paper will delve into the author&apos;s black aesthetics, which-conceived as both ethical and aesthetical-eludes not only the normative Eurocentric gaze but also the Afrocentric one. In particular, Baldwin&apos;s archive will be opened up to a rich and resounding polyphony of voices (Walter Benjamin, Jacques Derrida, Paul Taylor, Frantz Fanon, Fred Moten), motion pictures and art installations (Raoul Peck, Arthur Jafa and Wu Tsang), in order to shed light on the intricate, if not impossible, task of translating the complexity of African-American experience and beauty.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Risonanze III. La memoria dei testi dal Medioevo a oggi/ Resonances III. Literary Memory since the Middle Ages.

  • ISBN

    978-88-207-6901-7

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    121-134

  • Počet stran knihy

    242

  • Název nakladatele

    Liguori Editore

  • Místo vydání

    Neapol

  • Kód UT WoS kapitoly