Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnoty ve filmových pohádkách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10420601" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10420601 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=styz65Ua8H" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=styz65Ua8H</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23366486.2020.3" target="_blank" >10.14712/23366486.2020.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnoty ve filmových pohádkách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek vychází z diplomové práce vypracované autorem a obhájené v roce 2015. Zaměřuje se na filmové pohádky a jejich socializační roli při předávání hod-not. Právě pohádky jsou totiž častým nositelem hodnot a jejich prostřednictvím se děti učí rozlišovat různé způsoby chování a vztahování ke světu. Film jakožto médium je velmi populární a filmové pohádky jsou tudíž velmi sledované; jejich důležitost pro rozvoj dětí a osvojení si základních hodnot by proto měla být prozkoumána.Vlastní empirický výzkum spočívá v obsahové analýze šestice vybraných českých (potaž-mo československých) pohádek a kódování situací, jež jsou hodnotově výrazné. Na zákla-dě těchto dat je možné vysledovat trendy v pojetí hodnot napříč různými pohádkami. Kupříkladu starší pohádky jsou hodnotově výraznější a pro dětského diváka tudíž výchov-nější, zatímco ty novější se spíše orientují na zábavnost a fúzi žánrů.

  • Název v anglickém jazyce

    Values in fairy tale movies

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is based on the thesis made by the author himself and defended in 2015. It focuses on fairy tale movies and their socializing role in the transfer of values. Fairy tales often contain values and learn children to distinguish different ways of behavi-or and relating to the world. Film as a medium is very popular and fairy tale movies are therefore highly watched; their importance for the children development and the adoption of basic values should therefore be explored.The empirical research consists of a content analysis of six selected Czech (and Czecho-slovak) fairy tales and the coding of situations that are worthwhile in terms of values. Based on these data, it is possible to identify trends in the concept of values across diffe-rent fairy tales. For example, older fairy tales are more distinctive in values and therefore more educational for children while the newer ones tend to focus on entertainment and fusion of genres.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychologie pro praxi

  • ISSN

    1803-8670

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2019

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    31-41

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus