The Czech and Slovak Audiovisual Market as a Laboratory Experiment for the Digital Single Market in Europe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10422690" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10422690 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-44850-9_6" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-44850-9_6</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-44850-9_6" target="_blank" >10.1007/978-3-030-44850-9_6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Czech and Slovak Audiovisual Market as a Laboratory Experiment for the Digital Single Market in Europe
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter reconstructs and compares the attitudes of Czech distributors of premium audiovisual content (films, television and Web series) toward reform measures proposed by the European Commission for the introduction of a Digital Single Market in Europe and explains the basic operating mechanisms of the business model for audiovisual content in small markets. Based on the lessons learned, the chapter offers a reflection on the sustainability of the online business model of the film industry in the EU with respect to consumer demand and European Union competition law.
Název v anglickém jazyce
The Czech and Slovak Audiovisual Market as a Laboratory Experiment for the Digital Single Market in Europe
Popis výsledku anglicky
This chapter reconstructs and compares the attitudes of Czech distributors of premium audiovisual content (films, television and Web series) toward reform measures proposed by the European Commission for the introduction of a Digital Single Market in Europe and explains the basic operating mechanisms of the business model for audiovisual content in small markets. Based on the lessons learned, the chapter offers a reflection on the sustainability of the online business model of the film industry in the EU with respect to consumer demand and European Union competition law.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Digital Peripheries: The Online Circulation of Audiovisual Content from the Small Market Perspective
ISBN
978-3-030-44849-3
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
101-121
Počet stran knihy
313
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Kód UT WoS kapitoly
—