Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Czech and Slovak Audiovisual Market as a Laboratory Experiment for the Digital Single Market in Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10422690" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10422690 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-44850-9_6" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-44850-9_6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-44850-9_6" target="_blank" >10.1007/978-3-030-44850-9_6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Czech and Slovak Audiovisual Market as a Laboratory Experiment for the Digital Single Market in Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter reconstructs and compares the attitudes of Czech distributors of premium audiovisual content (films, television and Web series) toward reform measures proposed by the European Commission for the introduction of a Digital Single Market in Europe and explains the basic operating mechanisms of the business model for audiovisual content in small markets. Based on the lessons learned, the chapter offers a reflection on the sustainability of the online business model of the film industry in the EU with respect to consumer demand and European Union competition law.

  • Název v anglickém jazyce

    The Czech and Slovak Audiovisual Market as a Laboratory Experiment for the Digital Single Market in Europe

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter reconstructs and compares the attitudes of Czech distributors of premium audiovisual content (films, television and Web series) toward reform measures proposed by the European Commission for the introduction of a Digital Single Market in Europe and explains the basic operating mechanisms of the business model for audiovisual content in small markets. Based on the lessons learned, the chapter offers a reflection on the sustainability of the online business model of the film industry in the EU with respect to consumer demand and European Union competition law.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Digital Peripheries: The Online Circulation of Audiovisual Content from the Small Market Perspective

  • ISBN

    978-3-030-44849-3

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    101-121

  • Počet stran knihy

    313

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly