Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Decreasing materiality from print to screen reading

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10422695" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10422695 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.internationalpublishers.org/images/aa-content/ipa-reports/State_of_Publishing_Reports_2020/Paper-and-Digital-Current-research-into-the-effectiveness-of-learning-materials.pdf" target="_blank" >https://www.internationalpublishers.org/images/aa-content/ipa-reports/State_of_Publishing_Reports_2020/Paper-and-Digital-Current-research-into-the-effectiveness-of-learning-materials.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Decreasing materiality from print to screen reading

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The shift from print to screen has bodily effects on how we read. We distinguish two dimensions of embodied reading: the spatio-temporal and the imaginary. The former relates to what the body does during the act of reading and the latter relates to the role of the body in the imagined scenarios we create from what we read. At the level of neurons, these two dimensions are related to how we make sense of the world. From this perspective, we explain how the bodily activity of reading changes from print to screen. Our focus is on the decreased material anchoring of memories.

  • Název v anglickém jazyce

    Decreasing materiality from print to screen reading

  • Popis výsledku anglicky

    The shift from print to screen has bodily effects on how we read. We distinguish two dimensions of embodied reading: the spatio-temporal and the imaginary. The former relates to what the body does during the act of reading and the latter relates to the role of the body in the imagined scenarios we create from what we read. At the level of neurons, these two dimensions are related to how we make sense of the world. From this perspective, we explain how the bodily activity of reading changes from print to screen. Our focus is on the decreased material anchoring of memories.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů