Sensitivity to morphophonological cues in monolingual and bilingual children: Evidence from a nonword task
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10424231" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10424231 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.21832/9781788928427-toc" target="_blank" >https://doi.org/10.21832/9781788928427-toc</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21832/9781788928427-toc" target="_blank" >10.21832/9781788928427-toc</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sensitivity to morphophonological cues in monolingual and bilingual children: Evidence from a nonword task
Popis výsledku v původním jazyce
The study aims to investigate the role of age of onset in the acquisition of inflectional morphophonology. More specifically, this study examines the sensitivity to morphophonological cues in a group of Czech-English primary school bilingual children (mean age 10;09) with varying ages of onset of exposure to English. The study focuses on morphophonological perception, a domain that has received less attention than production. Sensitivity to bound morphemes is examined using a nonword task, in order to isolate morphophonological effects from semantic and lexical effects.
Název v anglickém jazyce
Sensitivity to morphophonological cues in monolingual and bilingual children: Evidence from a nonword task
Popis výsledku anglicky
The study aims to investigate the role of age of onset in the acquisition of inflectional morphophonology. More specifically, this study examines the sensitivity to morphophonological cues in a group of Czech-English primary school bilingual children (mean age 10;09) with varying ages of onset of exposure to English. The study focuses on morphophonological perception, a domain that has received less attention than production. Sensitivity to bound morphemes is examined using a nonword task, in order to isolate morphophonological effects from semantic and lexical effects.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
An Anthology of Bilingual Child Phonology
ISBN
978-1-78892-842-7
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
140-162
Počet stran knihy
344
Název nakladatele
Multilingual Matters
Místo vydání
Bristol
Kód UT WoS kapitoly
—