Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Active Citizenship and Adult Learning as an Oscillating Priority of EU Policy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10424866" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10424866 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Active Citizenship and Adult Learning as an Oscillating Priority of EU Policy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the European Union (EU)&apos;s education policy, examining the question how the concept of active citizenship has evolved over the past two decades in EU&apos;s main policy documents on adult education and learning, in the broader context of lifelong education and learning policy. It confronts those concepts with some characteristics of the active citizenship debate in contemporary social theory. In the paper, I work with EU&apos;s main education policy documents after the year 2000 as well as with selected contributions of social theory (especially political philosophy and political sociology) on issues of (desirable) changes of democracy so that the forms of democracy in place are better compatible with society&apos;s current forms, orientation and problems and with people&apos;s needs. Based on measuring keyword frequencies and contexts, the document analysis found no association between the evolution of the citizenship debate in social science and in the policy documents of interest. It also found no patterns in the evolution of the notion of citizenship in the documents.

  • Název v anglickém jazyce

    Active Citizenship and Adult Learning as an Oscillating Priority of EU Policy

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the European Union (EU)&apos;s education policy, examining the question how the concept of active citizenship has evolved over the past two decades in EU&apos;s main policy documents on adult education and learning, in the broader context of lifelong education and learning policy. It confronts those concepts with some characteristics of the active citizenship debate in contemporary social theory. In the paper, I work with EU&apos;s main education policy documents after the year 2000 as well as with selected contributions of social theory (especially political philosophy and political sociology) on issues of (desirable) changes of democracy so that the forms of democracy in place are better compatible with society&apos;s current forms, orientation and problems and with people&apos;s needs. Based on measuring keyword frequencies and contexts, the document analysis found no association between the evolution of the citizenship debate in social science and in the policy documents of interest. It also found no patterns in the evolution of the notion of citizenship in the documents.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Navigating through contemporary world with adult education research and practice

  • ISBN

    978-86-80712-40-6

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    257-271

  • Počet stran knihy

    592

  • Název nakladatele

    Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, University of Belgrade, Serbia

  • Místo vydání

    Belgrade

  • Kód UT WoS kapitoly