Vzdělávání dospělých mezi politikou ekonomikou a vědou. Politika vzdělávání a učení se dospělých v éře globálního kapitalismu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10272429" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10272429 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání dospělých mezi politikou ekonomikou a vědou. Politika vzdělávání a učení se dospělých v éře globálního kapitalismu
Popis výsledku v původním jazyce
Vzdělávání dospělých se stalo globálním fenoménem, patří k proklamovaným prioritám rozhodujících ekonomických a politických aktérů soudobého světa. Z oblasti, která byla od 19. století chápána především jako sféra snah o spravedlivější společnost a seberealizaci, se v posledních desetiletích stal předmět politik sledujících cíle ekonomického růstu a adaptace lidí na podmínky globálního kapitalismu. Publikace zkoumá procesy evropeizace a globalizace vzdělávání jako výsledek aktivit mezinárodních politických a ekonomických organizací (OECD, UNESCO, EU a další). Kritický přístup je využit jak ve vztahu ke vzdělávací politice, tak k jejímu širšímu kontextu tak, aby mohly být analyzovány další sféry, v nichž vzdělávání a učení se dospělých hraje důležitou roli (např. práce a občanství). Je probírána ekonomizace vzdělávání a její role v ospravedlňování sociálních nerovností. Hlavním zdrojem inspirace pro použitý způsob práce se stala kritická teorie společnosti. Autor přistupuje ke vzděláván
Název v anglickém jazyce
Adult Education between Policy, Economics and Science. Policy of Adult Education and Learning in and Era of Global Capitalism
Popis výsledku anglicky
Adult education has become a global phenomenon and a declared priority of decisive economic and political actors of the contemporary world. From a field that was originally, since the 19th century, dominated by an effort to promote social justice and self-actualization, it evolved, over the past several decades, into a tool of policies promoting economic growth and people's adaptation to global capitalism. The book analyzes the processes of education policy Europeanisation and globalisation as driven bythe activities of international political and economic organisations (OECD, UNESCO, EU and others). The critical theory approach underlying this publication is applied not only to education policy but also in a broader context, to analyse other policy domains in which adult education and learning plays an important role (e.g., work or citizenship). It is dealt with economization of education and its role in justifying social inequalities. Critical theory provides the main methodological
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7308-493-6
Počet stran knihy
165
Název nakladatele
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—