Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávání dospělých jako součást konceptu celoživotního učení: Globalizace a impulzy politiky Evropské unie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10493552" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10493552 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávání dospělých jako součást konceptu celoživotního učení: Globalizace a impulzy politiky Evropské unie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitolu otevírá téma sociálních změn spojených s procesem globalizace jako důležitých podnětů pro učení dospělých, následuje komentář k evropské integraci coby projektu reagujícímu na globální změny, poté se pozornost přesouvá k podobám vztahu Evropy, resp. Evropské unie ke vzdělávání. Ten je přiblížen ve svém vývoji až k současnosti s důrazem na otázku, jak je soudobá evropská vzdělávací politika zaměřená na dospělé formulována a řízena. Posledním tématem kapitoly je evropeizace české vzdělávací politiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Adult education as an integral part of the lifelong learning concept: Globalization and policy impulses of the European Union

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter opens with an examination of social transformations linked to globalization as significant catalysts for adult learning. It then provides a critical analysis of European integration as a strategic response to global changes. Subsequently, the focus shifts to the evolving relationship between Europe, specifically the European Union, and education, tracing its historical development up to the present. Particular emphasis is placed on the formulation and governance of contemporary European adult education policy. The chapter concludes with an in-depth discussion of the Europeanization of Czech education policy.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Učení a vzdělávájní dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy.

  • ISBN

    978-80-271-3914-9

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    21-40

  • Počet stran knihy

    395

  • Název nakladatele

    Grada Publishing

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly