Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Učitelstvo zakousnuté do pokroku": reakce Věstníku katolického učitelstva československého na školské reformy za první Československé republiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10449212" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10449212 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7QLbtJDBoh" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7QLbtJDBoh</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/006/2020-2-006" target="_blank" >10.15240/tul/006/2020-2-006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "Učitelstvo zakousnuté do pokroku": reakce Věstníku katolického učitelstva československého na školské reformy za první Československé republiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Věstník katolického učitelstva Československého vydávaným Říšským svazem katolického učitelstva československého byl jeden z mnoha učitelských časopisů, který vycházel mezi lety 1923-1941 a zastupoval názory katolických učitelů na poli nové vzniklé první Československé republiky. Tento článek se zabývá reakcí tohoto listu na reformy spojené Václavem Příhodou, pedagogem a odborným poradcem na tehdejším ministerstvu školství. Realizace těchto změn započala na konci dvacátých let a na stránkách listu převažuje negativní postoj k těmto tzv. příhodovským reformám silně ovlivněným americkou pragmatickou pedagogikou. Cílem článku je představit a zobecnit nejdůležitější názory vyskytující se na stránkách tohoto časopisu mezi lety 1928-1935 a zasadit tyto názory do dobového historického a ideologického kontextu.

  • Název v anglickém jazyce

    “Aggressively progressive teachers”: The Bulletin of Czechoslovak Catholic Teachers and its response to the introduction of school reforms during the First Czechoslovak Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This study focuses on the perspective of a Czechoslovak periodical Věstník katolického učitelstva (Bulletin of Catholic Teachers) on the new reforms of the school system introduced during at the end od 1920s by Václav Příhoda who was a leading figure of these changes. Authors connected with this periodical take quite a strong stance on this issue and criticize the introduced reforms in many ways and on many levels. The aim of this study is to create an overview of the most relevant and frequent opinions presented by the authors during the years 1928-1935 and try to find common threads and themes of their positions. This also includes providing a context of historical, pedagogical and religious context of the newly formed First Czechoslovak Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historia scholastica

  • ISSN

    2336-680X

  • e-ISSN

    2336-680X

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/2020

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    68-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus