Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Československá obec učitelská - aktér a "garant" profesionalizace učitelstva

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F18%3A00006240" target="_blank" >RIV/46747885:24510/18:00006240 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Československá obec učitelská - aktér a "garant" profesionalizace učitelstva

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie analyzuje a rekonstruuje cíle a program jednoho z nejdůležitějších meziválečných učitelských spolků - Československé obce učitelské. Pozornost je věnována zejména třem oblastem - vzniku a rozvoji pedagogiky jako vědy, spolupráci s vůdčími osobnostmi pedagogické vědy a reformě vzdělávání učitelsva. Studie též předkládá analýzu Školy vysokých studií pedagogických v Praze jako jedné z nejdůležitějších institucí pro vzdělávání učitelstva národních škol.

  • Název v anglickém jazyce

    Czechoslovak Teaching Community - Participant and "Guarantor" of Teachers Professionalitacion

  • Popis výsledku anglicky

    The study reconstructs a development of one of the most significant teachers’ associations in the Czechoslovac Republic – the Czechoslovak Teaching Community. Study re-enacts the role of the Czechoslovak Teaching Community in three levels – supporting and developing the pedagogical research, collaboration with leading representatives of the pedagogical science, and the reform of education for teachers. The study focuses on importance and role of the so-called School of Higher Pedagogical Studies in Prague as an important self-supporting teachers’ institution and Czechoslovak Teaching Community in the reform of higher teachers’ education of national schools. Instruments of assert national education reform requirements are analysed in the second part of this study.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-13933S" target="_blank" >GA16-13933S: Analýza pedagogického meziválečného konceptu školské reformy ve Zlíně v kontextu vzorového průmyslového města</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historia scholastika

  • ISSN

    2336-680X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2018/2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    15-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus