Československá obec učitelská - aktér a "garant" profesionalizace učitelstva
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F18%3A00006240" target="_blank" >RIV/46747885:24510/18:00006240 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Československá obec učitelská - aktér a "garant" profesionalizace učitelstva
Popis výsledku v původním jazyce
Studie analyzuje a rekonstruuje cíle a program jednoho z nejdůležitějších meziválečných učitelských spolků - Československé obce učitelské. Pozornost je věnována zejména třem oblastem - vzniku a rozvoji pedagogiky jako vědy, spolupráci s vůdčími osobnostmi pedagogické vědy a reformě vzdělávání učitelsva. Studie též předkládá analýzu Školy vysokých studií pedagogických v Praze jako jedné z nejdůležitějších institucí pro vzdělávání učitelstva národních škol.
Název v anglickém jazyce
Czechoslovak Teaching Community - Participant and "Guarantor" of Teachers Professionalitacion
Popis výsledku anglicky
The study reconstructs a development of one of the most significant teachers’ associations in the Czechoslovac Republic – the Czechoslovak Teaching Community. Study re-enacts the role of the Czechoslovak Teaching Community in three levels – supporting and developing the pedagogical research, collaboration with leading representatives of the pedagogical science, and the reform of education for teachers. The study focuses on importance and role of the so-called School of Higher Pedagogical Studies in Prague as an important self-supporting teachers’ institution and Czechoslovak Teaching Community in the reform of higher teachers’ education of national schools. Instruments of assert national education reform requirements are analysed in the second part of this study.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-13933S" target="_blank" >GA16-13933S: Analýza pedagogického meziválečného konceptu školské reformy ve Zlíně v kontextu vzorového průmyslového města</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Historia scholastika
ISSN
2336-680X
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
2018/2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
15-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—