Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Československá obec učitelská v kontextu reformy vzdělávání učitelů (ŠVSP) a reformy školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F18%3A00006234" target="_blank" >RIV/46747885:24510/18:00006234 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Československá obec učitelská v kontextu reformy vzdělávání učitelů (ŠVSP) a reformy školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace Československá obec učitelská – v kontextu reformy vzdělávání učitelů (ŠVSP) a reformy školy analyzuje program a hlavní cíle, které zastávala významná meziválečná učitelská organizace – Československá obec učitelská (ČOU), jež spoluutvářela spolkový učitelský život v meziválečném Československu v letech 1920-1939 a sehrála zásadní roli ve dvou stěžejních tématech meziválečné pedagogické diskuse – v reformě školy a reformě vzdělávání učitelů národních škol. Publikace rekonstruuje roli ČOU ve třech rovinách – v otázce podpory a rozvoje pedagogického výzkumu, dále sleduje roli spolkových institucí ČOU zasazujících se o reformu učitelského vzdělávání a o snahy o vysokoškolské vzdělání učitelů národních škol (Škola vysokých studií pedagogických v Praze a v Brně - ŠVSP, Soukromá dvouletá pedagogická fakulta v Praze později přejmenovaná na Soukromou pedagogickou akademii v Praze) a v neposlední řadě analyzuje snahy a význam spolkových institucí ČOU o reformu školy - o vymezení reformního školského programu a jeho „propagaci“ mezi učitelstvem i širší veřejností a jeho prosazení v diskusi s ministerstvem školství a národní osvěty (reformní komise ŠVSP, pořádání tzv. pedagogických týdnů, podíl ČOU na zakládání reformních škol prvního, druhého stupně tzv. komenia a založení reformní školy třetího stupně tzv. athenea právě Československou obcí učitelskou).

  • Název v anglickém jazyce

    Czechoslovak Teaching Community - in the Context of the Educational Reform for Teachers (SVSP) and School Reform

  • Popis výsledku anglicky

    The study analyzes the program and main objectives advocated by a signifi cant interwar teaching organization - the Czechoslovak Teaching Community (CTC), which co-determined federal teaching life during the interwar period in Czechoslovakia from 1920 to 1939. This organization played a crucial role in two main topics of the interwar pedagogical debate, i.e. the reform of school and the reform of education concerning teachers of national schools. Th e study is based on a profound content analysis of the federal magazine called the Journal of Czechoslovak Teaching Community as well as on an analysis of primary resources relating to selected archive funds. Study re-enacts the role of the CTC in three levels: supporting and developing pedagogical research, interconnection and collaboration with leading representatives of the pedagogical science. Furthermore, it monitors the role of the CTC federal institutions in the reform of education for teachers and its eff orts to set up university education for national school teachers (Pedagogical College in Prague and Brno - ŠVSP, Private, two-year Faculty of Education in Prague that was later renamed Private Pedagogical Academy in Prague). Last but not least, it analyzes eff orts and a great importance of the CTC federal institutions regarding the school reform. It also observes a concrete defi nition of the school reform program and its „promotion“ among teachers, parents and the wider public as well as its enforcement in a discussion with the Ministry of Education and National Education (The ŠVPS Reform Commission, organization of the so-called pedagogical weeks, participation of the CTC in the establishment of reform schools regarding the fi rst and the second level called komenia, and the establishment of the third level called athenea by the Czechoslovak Teaching Community).

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-13933S" target="_blank" >GA16-13933S: Analýza pedagogického meziválečného konceptu školské reformy ve Zlíně v kontextu vzorového průmyslového města</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-200-2860-0

  • Počet stran knihy

    530

  • Název nakladatele

    Academia

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy