Učitelství v dilematech a paradoxech vzdělávací politiky, teorie a praxe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222383" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:00222383 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitelství v dilematech a paradoxech vzdělávací politiky, teorie a praxe
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka se zamýšlí nad některými dilematy a paradoxy učitelské profese, které vyplývají ze vztahu vzdělávací politiky, pedagogické teorie a školní praxe, i z podstaty profese samé. Poukazuje na ?promarněné šance? v rozvoji profese, na deklarativní podporu a nadějné perspektivy učitelství.
Název v anglickém jazyce
Teaching profession in dilemmas and paradoxes of education policy, theory and practice
Popis výsledku anglicky
The author describes dilemmas and paradoxes of teaching profession and teacher education from point of view an education policy, pedagogical theories and research and school practice. It shows a changeful teachers´position in political background. In thearticle are analyzed: problems of initial teacher education and professional disciplines in studies new paradoxes which the curriculum reform of schooling brings some dilemmas in pedagogical theories nad research mythes about teaching profession problems inside profession. One part gives attention toward the Czech Ministry of Education support and supporting research and development projects.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Učiteľské povolanie v podmienkach súčasněj spoločnosti
ISBN
978-80-8105-106-7
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Počet stran knihy
245
Název nakladatele
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Místo vydání
Trnava
Kód UT WoS kapitoly
—