Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Disordered States and Affective Economies in Stella Feehily's O Go My Man (2006)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10435769" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10435769 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2307/j.ctv1s5nwww.10" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2307/j.ctv1s5nwww.10</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2307/j.ctv1s5nwww.10" target="_blank" >10.2307/j.ctv1s5nwww.10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Disordered States and Affective Economies in Stella Feehily's O Go My Man (2006)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stella Feehily gained recognition as a playwright in the early 2000s with work that offered ambivalent images of the altered conditions of life in Celtic Tiger Ireland. Her first full play, Duck (2003) and, to a lesser extent, O Go My Man (2006) have been discussed by various theatre scholars mostly with attention to the politics of gender within the Irish context. In this chapter, I explore the politics implicit in the play&apos;s images of circulation. Reading O Go My Man as more than a mere satire of Irish middle-class sexual proclivities, I argue that Feehily&apos;s work advances a suggestive image of, following Raymond Williams&apos;s coinage, the &quot;structures of feeling&quot; that delineate selfhood in the neoliberal, globalized space of twenty-first century Ireland, a space increasingly similar to those of other privileged Western locations.

  • Název v anglickém jazyce

    Disordered States and Affective Economies in Stella Feehily's O Go My Man (2006)

  • Popis výsledku anglicky

    Stella Feehily gained recognition as a playwright in the early 2000s with work that offered ambivalent images of the altered conditions of life in Celtic Tiger Ireland. Her first full play, Duck (2003) and, to a lesser extent, O Go My Man (2006) have been discussed by various theatre scholars mostly with attention to the politics of gender within the Irish context. In this chapter, I explore the politics implicit in the play&apos;s images of circulation. Reading O Go My Man as more than a mere satire of Irish middle-class sexual proclivities, I argue that Feehily&apos;s work advances a suggestive image of, following Raymond Williams&apos;s coinage, the &quot;structures of feeling&quot; that delineate selfhood in the neoliberal, globalized space of twenty-first century Ireland, a space increasingly similar to those of other privileged Western locations.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Golden Thread: Irish Women Playwrights, vol. 2 (1992-2016)

  • ISBN

    978-1-80085-947-0

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    87-98

  • Počet stran knihy

    253

  • Název nakladatele

    Liverpool University Press

  • Místo vydání

    Liverpool

  • Kód UT WoS kapitoly