Disordered States and Affective Economies in Stella Feehily's O Go My Man (2006)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10435769" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10435769 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.2307/j.ctv1s5nwww.10" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2307/j.ctv1s5nwww.10</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2307/j.ctv1s5nwww.10" target="_blank" >10.2307/j.ctv1s5nwww.10</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Disordered States and Affective Economies in Stella Feehily's O Go My Man (2006)
Popis výsledku v původním jazyce
Stella Feehily gained recognition as a playwright in the early 2000s with work that offered ambivalent images of the altered conditions of life in Celtic Tiger Ireland. Her first full play, Duck (2003) and, to a lesser extent, O Go My Man (2006) have been discussed by various theatre scholars mostly with attention to the politics of gender within the Irish context. In this chapter, I explore the politics implicit in the play's images of circulation. Reading O Go My Man as more than a mere satire of Irish middle-class sexual proclivities, I argue that Feehily's work advances a suggestive image of, following Raymond Williams's coinage, the "structures of feeling" that delineate selfhood in the neoliberal, globalized space of twenty-first century Ireland, a space increasingly similar to those of other privileged Western locations.
Název v anglickém jazyce
Disordered States and Affective Economies in Stella Feehily's O Go My Man (2006)
Popis výsledku anglicky
Stella Feehily gained recognition as a playwright in the early 2000s with work that offered ambivalent images of the altered conditions of life in Celtic Tiger Ireland. Her first full play, Duck (2003) and, to a lesser extent, O Go My Man (2006) have been discussed by various theatre scholars mostly with attention to the politics of gender within the Irish context. In this chapter, I explore the politics implicit in the play's images of circulation. Reading O Go My Man as more than a mere satire of Irish middle-class sexual proclivities, I argue that Feehily's work advances a suggestive image of, following Raymond Williams's coinage, the "structures of feeling" that delineate selfhood in the neoliberal, globalized space of twenty-first century Ireland, a space increasingly similar to those of other privileged Western locations.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60205 - Literary theory
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
The Golden Thread: Irish Women Playwrights, vol. 2 (1992-2016)
ISBN
978-1-80085-947-0
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
87-98
Počet stran knihy
253
Název nakladatele
Liverpool University Press
Místo vydání
Liverpool
Kód UT WoS kapitoly
—