Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Set Piece, Set Peace? Negative Emotions and the Possibility of Change in Recent Stage Images of the North

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10435766" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10435766 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Set Piece, Set Peace? Negative Emotions and the Possibility of Change in Recent Stage Images of the North

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Drawing on Birte Heidemann&apos;s work on negative liminality and Sianne Ngai&apos;s reflections on the aesthetics of negative emotions, this paper investigates how the tangle of &quot;dysphoric affects&quot; (Ngai 3), that adhere to the North, is expressed and complicated in three recent plays: Stacey Gregg&apos;s Shibboleth (2015), David Ireland&apos;s Cyprus Avenue (2016) and Jez Butterworth&apos;s The Ferryman (2017). It argues that attention to the interplay between liminality and animatedness in these plays can illuminate how they reproduce or restructure the tropes associated with a Northern Irish imaginary.

  • Název v anglickém jazyce

    Set Piece, Set Peace? Negative Emotions and the Possibility of Change in Recent Stage Images of the North

  • Popis výsledku anglicky

    Drawing on Birte Heidemann&apos;s work on negative liminality and Sianne Ngai&apos;s reflections on the aesthetics of negative emotions, this paper investigates how the tangle of &quot;dysphoric affects&quot; (Ngai 3), that adhere to the North, is expressed and complicated in three recent plays: Stacey Gregg&apos;s Shibboleth (2015), David Ireland&apos;s Cyprus Avenue (2016) and Jez Butterworth&apos;s The Ferryman (2017). It argues that attention to the interplay between liminality and animatedness in these plays can illuminate how they reproduce or restructure the tropes associated with a Northern Irish imaginary.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Stage Irish

  • ISBN

    978-3-86821-919-7

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    227-240

  • Počet stran knihy

    271

  • Název nakladatele

    WVT Wissenschaftlicher Verlag Trier

  • Místo vydání

    Trier

  • Kód UT WoS kapitoly