Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Moving Parts: Emotion, Intention and Ambivalent Attachments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10435772" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10435772 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-58486-3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-58486-3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-58486-3" target="_blank" >10.1007/978-3-030-58486-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Moving Parts: Emotion, Intention and Ambivalent Attachments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Using Caryl Churchill&apos;s Love and Information (2012), Tim Crouch and Andy Smith&apos;s what happens to the hope at the end of the evening (2013), Lucy Kirkwood&apos;s The Children (2016) and James Fritz&apos;s Parliament Square (2017), Wallace examines the ways attending to affect in recent works of British theatre, illuminates issues of aesthetic form, ethics and power. Wallace deploys a fluid notion of moving parts as a means of connecting theatre&apos;s structure as &quot;affect machine&quot; (Read, 2008, p.13) with the philosophical and cultural discourse around affect, emotion and agency. The chapter argues that an appreciation of the multi-directional processes moving-acting produced in and by these plays permits a more general understanding of British theatre&apos;s role in the production of a contemporary &quot;structure of feeling.&quot;

  • Název v anglickém jazyce

    Moving Parts: Emotion, Intention and Ambivalent Attachments

  • Popis výsledku anglicky

    Using Caryl Churchill&apos;s Love and Information (2012), Tim Crouch and Andy Smith&apos;s what happens to the hope at the end of the evening (2013), Lucy Kirkwood&apos;s The Children (2016) and James Fritz&apos;s Parliament Square (2017), Wallace examines the ways attending to affect in recent works of British theatre, illuminates issues of aesthetic form, ethics and power. Wallace deploys a fluid notion of moving parts as a means of connecting theatre&apos;s structure as &quot;affect machine&quot; (Read, 2008, p.13) with the philosophical and cultural discourse around affect, emotion and agency. The chapter argues that an appreciation of the multi-directional processes moving-acting produced in and by these plays permits a more general understanding of British theatre&apos;s role in the production of a contemporary &quot;structure of feeling.&quot;

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Affects in 21st-Century British Theatre: Exploring Feeling on Page and Stage

  • ISBN

    978-3-030-58485-6

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    43-61

  • Počet stran knihy

    284

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    Londýn

  • Kód UT WoS kapitoly