Moving Parts: Emotion, Intention and Ambivalent Attachments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10435772" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10435772 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-58486-3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-58486-3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-58486-3" target="_blank" >10.1007/978-3-030-58486-3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Moving Parts: Emotion, Intention and Ambivalent Attachments
Popis výsledku v původním jazyce
Using Caryl Churchill's Love and Information (2012), Tim Crouch and Andy Smith's what happens to the hope at the end of the evening (2013), Lucy Kirkwood's The Children (2016) and James Fritz's Parliament Square (2017), Wallace examines the ways attending to affect in recent works of British theatre, illuminates issues of aesthetic form, ethics and power. Wallace deploys a fluid notion of moving parts as a means of connecting theatre's structure as "affect machine" (Read, 2008, p.13) with the philosophical and cultural discourse around affect, emotion and agency. The chapter argues that an appreciation of the multi-directional processes moving-acting produced in and by these plays permits a more general understanding of British theatre's role in the production of a contemporary "structure of feeling."
Název v anglickém jazyce
Moving Parts: Emotion, Intention and Ambivalent Attachments
Popis výsledku anglicky
Using Caryl Churchill's Love and Information (2012), Tim Crouch and Andy Smith's what happens to the hope at the end of the evening (2013), Lucy Kirkwood's The Children (2016) and James Fritz's Parliament Square (2017), Wallace examines the ways attending to affect in recent works of British theatre, illuminates issues of aesthetic form, ethics and power. Wallace deploys a fluid notion of moving parts as a means of connecting theatre's structure as "affect machine" (Read, 2008, p.13) with the philosophical and cultural discourse around affect, emotion and agency. The chapter argues that an appreciation of the multi-directional processes moving-acting produced in and by these plays permits a more general understanding of British theatre's role in the production of a contemporary "structure of feeling."
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60205 - Literary theory
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Affects in 21st-Century British Theatre: Exploring Feeling on Page and Stage
ISBN
978-3-030-58485-6
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
43-61
Počet stran knihy
284
Název nakladatele
Palgrave Macmillan
Místo vydání
Londýn
Kód UT WoS kapitoly
—