Ideální cizojazyčné/mnohojazyčné já: motivační profily v kurzech češtiny pro Erasmus+
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10436307" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10436307 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fzdzwulwzT" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fzdzwulwzT</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ideální cizojazyčné/mnohojazyčné já: motivační profily v kurzech češtiny pro Erasmus+
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje část rozsáhlejšího výzkumu provedeného mezi studenty češtiny v programu Erasmus+ na Univerzitě Karlově. Jelikož výzkum proběhl vzhledem k pandemii koronaviru na omezeném vzorku, hlavním cílem tohoto příspěvku je představit výzkumný nástroj a potenciál zkoumání motivace k učení se češtině jako cizímu jazyku v kontextu mnohojazyčnosti. Pro výzkum motivace k učení se češtině byl využit teoretický model cizojazyčného motivačního sebesystému (L2MSS, Dörnyei 2005, 2009). Na základě existujících dotazníků a výsledků předcházející kvalitativní výzkumné fáze byl sestaven dotazník o 30 položkách. Výzkumu se účastnilo 48 respondentů v kurzech češtiny. Výsledky vedly k sestavení motivačního profilu průměrného studenta Erasmu+. Jelikož se mezi klíčovými faktory ovlivňujícími motivaci k učení se češtině ukázal postoj k učení se jazykům, pro další zkoumání se nabízí jako východisko adaptace L2MSS na mnohojazyčný motivační sebesystém.
Název v anglickém jazyce
Ideal L2/Multilingual Self: Motivational Profiles among Erasmus+ in Czech Language Courses
Popis výsledku anglicky
This paper introduces research conducted (during the coronavirus pandemic) among Erasmus+ students at Charles University attending Czech language courses. The focus of this paper is to introduce the data collection tool and the potential of exploring Czech in the context of multilingualism. L2 Motivational Self-System (L2MSS, Dörnyei 2005, 2009) was utilized as the theoretical model. Existing questionnaires and results from the preceding, qualitative stage of the research helped create a new questionnaire that mapped the motivation and attitudes of 48 students to learn Czech. As a result, the motivational profile of the average Erasmus+ student was presented. Since one of the key factors in motivation to learn Czech was the attitude towards learning languages in general, the Multilingual Self-System should be applied to further explore Czech as the target language in contexts where it is an L3+ for the learners.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Nová Čeština doma & ve světě
ISSN
1805-367X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
93-104
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—