Motivation to learn Czech as L4+: Erasmus students' perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10471287" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10471287 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SQQmFkcM1T" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SQQmFkcM1T</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/flan.12721" target="_blank" >10.1111/flan.12721</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Motivation to learn Czech as L4+: Erasmus students' perspective
Popis výsledku v původním jazyce
Although motivation is an extensively discussed topic, minor languages deserve more research attention. This qualitative multiple case study explores motivation to learn Czech as a second language in Beginners' Czech language courses for Erasmus students in the Czech Republic through the lens of the L2 Motivational Self System (L2MSS), searching for the critical motivation sources in this type of setting. The data were collected in language learning journals, two semistructured interviews, and a final questionnaire. Five cases werechosen to demonstrate the key sources of motivation. In the profiles, the ideal L2 self, closely tied to the sojourn in the country, and the L2 learning experience in the language course were the most prominent components of the L2MSS. The data also suggested a possible role of the multilingual self.
Název v anglickém jazyce
Motivation to learn Czech as L4+: Erasmus students' perspective
Popis výsledku anglicky
Although motivation is an extensively discussed topic, minor languages deserve more research attention. This qualitative multiple case study explores motivation to learn Czech as a second language in Beginners' Czech language courses for Erasmus students in the Czech Republic through the lens of the L2 Motivational Self System (L2MSS), searching for the critical motivation sources in this type of setting. The data were collected in language learning journals, two semistructured interviews, and a final questionnaire. Five cases werechosen to demonstrate the key sources of motivation. In the profiles, the ideal L2 self, closely tied to the sojourn in the country, and the L2 learning experience in the language course were the most prominent components of the L2MSS. The data also suggested a possible role of the multilingual self.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Foreign Language Annals
ISSN
0015-718X
e-ISSN
1944-9720
Svazek periodika
56
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
1-16
Kód UT WoS článku
001057576300001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85169678336