Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivation to learn Czech as L4+: Erasmus students' perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10471287" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10471287 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SQQmFkcM1T" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SQQmFkcM1T</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/flan.12721" target="_blank" >10.1111/flan.12721</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motivation to learn Czech as L4+: Erasmus students' perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although motivation is an extensively discussed topic, minor languages deserve more research attention. This qualitative multiple case study explores motivation to learn Czech as a second language in Beginners&apos; Czech language courses for Erasmus students in the Czech Republic through the lens of the L2 Motivational Self System (L2MSS), searching for the critical motivation sources in this type of setting. The data were collected in language learning journals, two semistructured interviews, and a final questionnaire. Five cases werechosen to demonstrate the key sources of motivation. In the profiles, the ideal L2 self, closely tied to the sojourn in the country, and the L2 learning experience in the language course were the most prominent components of the L2MSS. The data also suggested a possible role of the multilingual self.

  • Název v anglickém jazyce

    Motivation to learn Czech as L4+: Erasmus students' perspective

  • Popis výsledku anglicky

    Although motivation is an extensively discussed topic, minor languages deserve more research attention. This qualitative multiple case study explores motivation to learn Czech as a second language in Beginners&apos; Czech language courses for Erasmus students in the Czech Republic through the lens of the L2 Motivational Self System (L2MSS), searching for the critical motivation sources in this type of setting. The data were collected in language learning journals, two semistructured interviews, and a final questionnaire. Five cases werechosen to demonstrate the key sources of motivation. In the profiles, the ideal L2 self, closely tied to the sojourn in the country, and the L2 learning experience in the language course were the most prominent components of the L2MSS. The data also suggested a possible role of the multilingual self.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Foreign Language Annals

  • ISSN

    0015-718X

  • e-ISSN

    1944-9720

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Kód UT WoS článku

    001057576300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85169678336