Prime Ministers on Twitter: Mateusz Morawiecki and Andrej Babiš during the 2019 European election campaign - two models of communication
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10439167" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10439167 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uUc7ImoYHf" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uUc7ImoYHf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.31261/polpre.2021.28.5-22" target="_blank" >10.31261/polpre.2021.28.5-22</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Prime Ministers on Twitter: Mateusz Morawiecki and Andrej Babiš during the 2019 European election campaign - two models of communication
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to analyse Twitter activity of Prime Ministers of Poland and of the Czech Republic, Mateusz Morawiecki and Andrej Babiš respectively, during the 2019 European Parliament election campaign with the special focus on their ways of creating, imposing and reproducing the campaign discourse. It examines especially the personalization of the election campaign, namely using the election-related activities to promote their image. Also, the importance of hashtags as a strategy for building discursive styles is explored and ways of using political pretexts e.g. the Europe Day to introduce election themes are compared. In this context the answer to the following question presents itself as a research challenge: to what extent PMs' tweets impact the course and the dynamics of the campaign and to what extent it is just dry information, a press commentary?
Název v anglickém jazyce
Prime Ministers on Twitter: Mateusz Morawiecki and Andrej Babiš during the 2019 European election campaign - two models of communication
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to analyse Twitter activity of Prime Ministers of Poland and of the Czech Republic, Mateusz Morawiecki and Andrej Babiš respectively, during the 2019 European Parliament election campaign with the special focus on their ways of creating, imposing and reproducing the campaign discourse. It examines especially the personalization of the election campaign, namely using the election-related activities to promote their image. Also, the importance of hashtags as a strategy for building discursive styles is explored and ways of using political pretexts e.g. the Europe Day to introduce election themes are compared. In this context the answer to the following question presents itself as a research challenge: to what extent PMs' tweets impact the course and the dynamics of the campaign and to what extent it is just dry information, a press commentary?
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/8JPL19067" target="_blank" >8JPL19067: Proměny předvolebních diskurzů v Polsku a České republice po roce 1989: politické žánry, komunikační strategie, mediální obrazy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Political Preferences
ISSN
2083-327X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
28
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
5-22
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—