Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prime Ministers on Twitter: Mateusz Morawiecki and Andrej Babiš during the 2019 European election campaign - two models of communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10439167" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10439167 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uUc7ImoYHf" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uUc7ImoYHf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31261/polpre.2021.28.5-22" target="_blank" >10.31261/polpre.2021.28.5-22</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prime Ministers on Twitter: Mateusz Morawiecki and Andrej Babiš during the 2019 European election campaign - two models of communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to analyse Twitter activity of Prime Ministers of Poland and of the Czech Republic, Mateusz Morawiecki and Andrej Babiš respectively, during the 2019 European Parliament election campaign with the special focus on their ways of creating, imposing and reproducing the campaign discourse. It examines especially the personalization of the election campaign, namely using the election-related activities to promote their image. Also, the importance of hashtags as a strategy for building discursive styles is explored and ways of using political pretexts e.g. the Europe Day to introduce election themes are compared. In this context the answer to the following question presents itself as a research challenge: to what extent PMs&apos; tweets impact the course and the dynamics of the campaign and to what extent it is just dry information, a press commentary?

  • Název v anglickém jazyce

    Prime Ministers on Twitter: Mateusz Morawiecki and Andrej Babiš during the 2019 European election campaign - two models of communication

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to analyse Twitter activity of Prime Ministers of Poland and of the Czech Republic, Mateusz Morawiecki and Andrej Babiš respectively, during the 2019 European Parliament election campaign with the special focus on their ways of creating, imposing and reproducing the campaign discourse. It examines especially the personalization of the election campaign, namely using the election-related activities to promote their image. Also, the importance of hashtags as a strategy for building discursive styles is explored and ways of using political pretexts e.g. the Europe Day to introduce election themes are compared. In this context the answer to the following question presents itself as a research challenge: to what extent PMs&apos; tweets impact the course and the dynamics of the campaign and to what extent it is just dry information, a press commentary?

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/8JPL19067" target="_blank" >8JPL19067: Proměny předvolebních diskurzů v Polsku a České republice po roce 1989: politické žánry, komunikační strategie, mediální obrazy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Political Preferences

  • ISSN

    2083-327X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    28

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    5-22

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus