Negative Campaigning as a Global Perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F07%3A33119640" target="_blank" >RIV/61989592:15210/07:33119640 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Negative Campaigning as a Global Perspective
Popis výsledku v původním jazyce
Negative advertising as an instrument of election campaigning is now basically a global problem. What gradually came from America via Britain to Western Europe can now be seen in election campaigns in Central-Eastern Europe and in many consolidated or new democracies throughout the world. In what way are these trends transferred in political communication and election campaigns?Why do politicians and the hired professionals who help them manage their campaigns resort so often to the methods of negativeadvertising, i.e., negative campaigning? The various motives of this approach, the development of negative advertising and practical examples of its application in American election campaigns are described in the book by David Mark.
Název v anglickém jazyce
Negative Campaigning as a Global Perspective
Popis výsledku anglicky
Negative advertising as an instrument of election campaigning is now basically a global problem. What gradually came from America via Britain to Western Europe can now be seen in election campaigns in Central-Eastern Europe and in many consolidated or new democracies throughout the world. In what way are these trends transferred in political communication and election campaigns?Why do politicians and the hired professionals who help them manage their campaigns resort so often to the methods of negativeadvertising, i.e., negative campaigning? The various motives of this approach, the development of negative advertising and practical examples of its application in American election campaigns are described in the book by David Mark.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Contemporary European Studies
ISSN
1802-4289
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
63-68
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—