Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Negative Campaigning as a Global Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F07%3A33119640" target="_blank" >RIV/61989592:15210/07:33119640 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Negative Campaigning as a Global Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Negative advertising as an instrument of election campaigning is now basically a global problem. What gradually came from America via Britain to Western Europe can now be seen in election campaigns in Central-Eastern Europe and in many consolidated or new democracies throughout the world. In what way are these trends transferred in political communication and election campaigns?Why do politicians and the hired professionals who help them manage their campaigns resort so often to the methods of negativeadvertising, i.e., negative campaigning? The various motives of this approach, the development of negative advertising and practical examples of its application in American election campaigns are described in the book by David Mark.

  • Název v anglickém jazyce

    Negative Campaigning as a Global Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    Negative advertising as an instrument of election campaigning is now basically a global problem. What gradually came from America via Britain to Western Europe can now be seen in election campaigns in Central-Eastern Europe and in many consolidated or new democracies throughout the world. In what way are these trends transferred in political communication and election campaigns?Why do politicians and the hired professionals who help them manage their campaigns resort so often to the methods of negativeadvertising, i.e., negative campaigning? The various motives of this approach, the development of negative advertising and practical examples of its application in American election campaigns are described in the book by David Mark.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Contemporary European Studies

  • ISSN

    1802-4289

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    63-68

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus