Karel Schwarzenberg a Miloš Zeman: Pozitivní a negativní kampaň k prezidentským volbám
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10173883" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10173883 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://cvvm.soc.cas.cz/en/2013-2/karel-schwarzenberg-and-milos-zeman-positive-and-negative-campaign-before-the-presidential-elections" target="_blank" >http://cvvm.soc.cas.cz/en/2013-2/karel-schwarzenberg-and-milos-zeman-positive-and-negative-campaign-before-the-presidential-elections</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/1214-438X.2013.11.2.2" target="_blank" >10.13060/1214-438X.2013.11.2.2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Karel Schwarzenberg a Miloš Zeman: Pozitivní a negativní kampaň k prezidentským volbám
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá oficiální prezentací dvou nejúspěšnějších kandidátů v prvních přímých presidentských volbách v lednu 2013, Karla Schwarzenberga a Miloše Zemana. Prorovnává jejich kampaň z pohledu pozitivního anebo naopak negativního zaměření kampaně u obou kandídátů. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy a kvalitativní analýzy rámců byly analyzovány obsahy oficielní reklamy obou kandidátů. Kampaň Miloše Zemana před druhým kolem přímých prezidentských voleb byla odhalena jako negativní. Článek prokazujena základě dat z výzkumu CVVM, že tato kampaň byla dobře zapamatovatelná a že měla vliv na voliče.
Název v anglickém jazyce
Karel Schwarzenberg and Miloš Zeman: Positive and Negative Campaign before the Presidential Elections
Popis výsledku anglicky
The article discusses the official presentations of the two most successful candidates of the first round of the presidential elections in the Czech Republic 2013, Karel Schwarzenberg and Miloš Zeman, from the perspective of the concepts of positive andnegative political advertisement and the reflection of the election campaigns by Czech citizens. By the means of the framework and content analyses the topics and the most frequent words of the official (created by campaigns teams) materials are identified. The results are interpreted with regard to the attributes of positive and negative campaign. Using the statistical analysis of the data from public opinion survey by CVVM the Czech public's reflection of the election campaigns is described. The results of the study indicate that we can denote Zeman's campaign after the first round of the elections as a negative one. Zeman's campaign has also proved to be more specific and memorable - by both, subjective evaluation of the respondents
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP404%2F11%2F0949" target="_blank" >GAP404/11/0949: Klasické výzkumné projekty jako inspirace současného sociologického výzkumu.</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Naše společnost
ISSN
1214-438X
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
16-29
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—