Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Karel Schwarzenberg a Miloš Zeman: Pozitivní a negativní kampaň k prezidentským volbám

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10173883" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10173883 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cvvm.soc.cas.cz/en/2013-2/karel-schwarzenberg-and-milos-zeman-positive-and-negative-campaign-before-the-presidential-elections" target="_blank" >http://cvvm.soc.cas.cz/en/2013-2/karel-schwarzenberg-and-milos-zeman-positive-and-negative-campaign-before-the-presidential-elections</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/1214-438X.2013.11.2.2" target="_blank" >10.13060/1214-438X.2013.11.2.2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Karel Schwarzenberg a Miloš Zeman: Pozitivní a negativní kampaň k prezidentským volbám

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá oficiální prezentací dvou nejúspěšnějších kandidátů v prvních přímých presidentských volbách v lednu 2013, Karla Schwarzenberga a Miloše Zemana. Prorovnává jejich kampaň z pohledu pozitivního anebo naopak negativního zaměření kampaně u obou kandídátů. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy a kvalitativní analýzy rámců byly analyzovány obsahy oficielní reklamy obou kandidátů. Kampaň Miloše Zemana před druhým kolem přímých prezidentských voleb byla odhalena jako negativní. Článek prokazujena základě dat z výzkumu CVVM, že tato kampaň byla dobře zapamatovatelná a že měla vliv na voliče.

  • Název v anglickém jazyce

    Karel Schwarzenberg and Miloš Zeman: Positive and Negative Campaign before the Presidential Elections

  • Popis výsledku anglicky

    The article discusses the official presentations of the two most successful candidates of the first round of the presidential elections in the Czech Republic 2013, Karel Schwarzenberg and Miloš Zeman, from the perspective of the concepts of positive andnegative political advertisement and the reflection of the election campaigns by Czech citizens. By the means of the framework and content analyses the topics and the most frequent words of the official (created by campaigns teams) materials are identified. The results are interpreted with regard to the attributes of positive and negative campaign. Using the statistical analysis of the data from public opinion survey by CVVM the Czech public's reflection of the election campaigns is described. The results of the study indicate that we can denote Zeman's campaign after the first round of the elections as a negative one. Zeman's campaign has also proved to be more specific and memorable - by both, subjective evaluation of the respondents

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F11%2F0949" target="_blank" >GAP404/11/0949: Klasické výzkumné projekty jako inspirace současného sociologického výzkumu.</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Naše společnost

  • ISSN

    1214-438X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    16-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus