Negativní reklama a negativní kampaně v politickém marketingu - nová forma komunikace s voliči?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F09%3A33119666" target="_blank" >RIV/61989592:15210/09:33119666 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Negativní reklama a negativní kampaně v politickém marketingu - nová forma komunikace s voliči?
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem textu je analýza využití negativní reklamy a negativity v politice. Negativní kampaně jako jeden z nástrojů volebního boje se stávají také jedním z nepostradatelných aspektů současného politického marketingu. Postupně dochází k přenosu vzorců využití negativity ve volebních kampaních z jedné země do druhé a negativní způsob vedení kampaní se v podstatě stává globálním fenoménem. Text se zabývá otázkami, proč je právě negativní reklama a negativní kampaň tak vyhledávaným prostředkem, k němuž se uchylují politické strany v průběhu volebního soupeření a co přispívá k přesvědčivosti toho nástroje a jeho schopnosti efektivně působit na rozhodování voličů? V textu se autorka rovněž zamýšlí nad tím, zda negativní způsob vedení volebních kampaní představuje zcela novou formu politické a marketingové komunikace.
Název v anglickém jazyce
Negative advertising and negative campaigns in political marketing - a new form of voter's appeal{
Popis výsledku anglicky
This chapter analyses the use of negative advertising and negativity in politics. Negative advertising as an instrument of election campaigning has become one of the essential aspects of contemporary political marketing. The use of negativity in electioncampaings and its techniques have gradually been transferred from one country to another and negative campaigning has already become a global phenomen. The text deals with the questions, why negative campaigning and negative advertising are so commonlyused by political parties during the election battle and what contribute to the effectiveness of this marketing tool and its ability to influence voters decision making. The author also reflects the question, whether negative campaigning represents a newform of political and marketing communication.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Marketingové komunikace a jejich nové formy
ISBN
978-80-7318-830-6
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
74-87
Počet stran knihy
199
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS kapitoly
—