Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effectiveness of Negative Election Campaign in the Conditions of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26033909%3A_____%2F12%3AN0000001" target="_blank" >RIV/26033909:_____/12:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effectiveness of Negative Election Campaign in the Conditions of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution aims to analyse the history, success rate and effectiveness of the negative election campaign as a tool of political marketing, including its impact on the political culture in the Czech Republic. In the Czech Republic, the use of negative political campaign is a relatively new and still exceptional way of conducting election campaigns, including the hiring of specialists from abroad. If this concept of "blackening" your opponent proves to be effective, it will be copied and used by other political parties as a part of their election campaigns. The impact on the political culture and trust of people in politics will be immense and it could reflect not only in lower election turnouts, but also in election results on both the national and local levels.

  • Název v anglickém jazyce

    Effectiveness of Negative Election Campaign in the Conditions of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution aims to analyse the history, success rate and effectiveness of the negative election campaign as a tool of political marketing, including its impact on the political culture in the Czech Republic. In the Czech Republic, the use of negative political campaign is a relatively new and still exceptional way of conducting election campaigns, including the hiring of specialists from abroad. If this concept of "blackening" your opponent proves to be effective, it will be copied and used by other political parties as a part of their election campaigns. The impact on the political culture and trust of people in politics will be immense and it could reflect not only in lower election turnouts, but also in election results on both the national and local levels.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings „13th International Scientific Conference: International Relations 2012 - Contemporary Issues of World Economics and Politics“

  • ISBN

    978-80-225-3560-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    27-36

  • Název nakladatele

    EKONÓM Publishing House

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    5. 12. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000346146500004