Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Recasting Life Is Strange: Video Game Voice Acting during the 2016-2017 SAG-AFTRA Strike

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10416221" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10416221 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11230/22:10416221

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=jCiR_zxfVb" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=jCiR_zxfVb</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1527476420962784" target="_blank" >10.1177/1527476420962784</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Recasting Life Is Strange: Video Game Voice Acting during the 2016-2017 SAG-AFTRA Strike

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Video game voice acting does not rank among the core roles of video game production, yet actors in leading roles sometimes achieve wide recognition despite their contingent employment. In this article, we explore the role of voice actors in the video game culture using the specific case of the recasting of the video game series Life Is Strange, which was caused by the 2016 to 2017 SAG-AFTRA strike against video game companies. Our qualitative empirical analysis of journalistic coverage (including interviews with voice actors), promotional materials, press releases, and player discussions reconstructs the events of the game&apos;s production and investigates the reception of the recasting with regard to actor-character identification and to labor conditions of voice actors. We find that voice actors, whose status is partly dependent on the popularity of their characters, attempt to rise &quot;above the line&quot; by engaging in relational labor.

  • Název v anglickém jazyce

    Recasting Life Is Strange: Video Game Voice Acting during the 2016-2017 SAG-AFTRA Strike

  • Popis výsledku anglicky

    Video game voice acting does not rank among the core roles of video game production, yet actors in leading roles sometimes achieve wide recognition despite their contingent employment. In this article, we explore the role of voice actors in the video game culture using the specific case of the recasting of the video game series Life Is Strange, which was caused by the 2016 to 2017 SAG-AFTRA strike against video game companies. Our qualitative empirical analysis of journalistic coverage (including interviews with voice actors), promotional materials, press releases, and player discussions reconstructs the events of the game&apos;s production and investigates the reception of the recasting with regard to actor-character identification and to labor conditions of voice actors. We find that voice actors, whose status is partly dependent on the popularity of their characters, attempt to rise &quot;above the line&quot; by engaging in relational labor.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Television and New Media

  • ISSN

    1527-4764

  • e-ISSN

    1552-8316

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    44-60

  • Kód UT WoS článku

    000579256700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85092149749