Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Definitive playthrough": Behind-the-scenes narratives in let's plays and streaming content by video game voice actors

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10418998" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10418998 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11230/22:10418998

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=OtYS-rCkYs" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=OtYS-rCkYs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1461444820971778" target="_blank" >10.1177/1461444820971778</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    "Definitive playthrough": Behind-the-scenes narratives in let's plays and streaming content by video game voice actors

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Commented gameplay video is an established form of online media content, attracting millions of viewers on YouTube and Twitch and usually created by fans and players. This article, however, brings attention to video game voice actors who use their involvement in game production to create a new genre of gameplay video. Using a mixed-method approach that combines quantitative content analysis and qualitative thematic analysis, we explore three case studies of successful channels run by video game actors. We find that this new genre, which we term &quot;definitive playthrough videos&quot; based on the label used by one of the analyzed channels, is a hybrid form at the intersection of variety streaming and behind-the-scenes narratives. By broadcasting games in which they performed, actors capitalize on their connection to in-game characters, firsthand knowledge of production trivia, and access to other industry insiders, repurposing a genre of user-generated content from the position of industry practitioners.

  • Název v anglickém jazyce

    "Definitive playthrough": Behind-the-scenes narratives in let's plays and streaming content by video game voice actors

  • Popis výsledku anglicky

    Commented gameplay video is an established form of online media content, attracting millions of viewers on YouTube and Twitch and usually created by fans and players. This article, however, brings attention to video game voice actors who use their involvement in game production to create a new genre of gameplay video. Using a mixed-method approach that combines quantitative content analysis and qualitative thematic analysis, we explore three case studies of successful channels run by video game actors. We find that this new genre, which we term &quot;definitive playthrough videos&quot; based on the label used by one of the analyzed channels, is a hybrid form at the intersection of variety streaming and behind-the-scenes narratives. By broadcasting games in which they performed, actors capitalize on their connection to in-game characters, firsthand knowledge of production trivia, and access to other industry insiders, repurposing a genre of user-generated content from the position of industry practitioners.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Media and Society

  • ISSN

    1461-4448

  • e-ISSN

    1461-7315

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1097-1115

  • Kód UT WoS článku

    000624847700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85095958641