Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Automatized Summarization of Multiplayer Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00233305" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00233305 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cg.tuwien.ac.at/research/publications/2015/mindek-2015-mc/" target="_blank" >https://www.cg.tuwien.ac.at/research/publications/2015/mindek-2015-mc/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Automatized Summarization of Multiplayer Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present a novel method for creating automatized gameplay dramatization of multiplayer video games. The dramatization serves as a visual form of guidance through dynamic 3D scenes with multiple foci, typical for such games. Our goal is to convey interesting aspects of the gameplay by animated sequences creating a summary of events which occurred during the game. Our technique is based on processing many cameras, which we refer to as a flock of cameras, and events captured during the gameplay, which weorganize into a so-called event graph. Each camera has a lifespan with a certain time interval and its parameters such as position or look-up vector are changing over time. Additionally, during its lifespan each camera is assigned an importance function, which is dependent on the significance of the structures that are being captured by the camera. The images captured by the cameras are composed into a single continuous video using a set of operators based on cinematographic effects. Th

  • Název v anglickém jazyce

    Automatized Summarization of Multiplayer Games

  • Popis výsledku anglicky

    We present a novel method for creating automatized gameplay dramatization of multiplayer video games. The dramatization serves as a visual form of guidance through dynamic 3D scenes with multiple foci, typical for such games. Our goal is to convey interesting aspects of the gameplay by animated sequences creating a summary of events which occurred during the game. Our technique is based on processing many cameras, which we refer to as a flock of cameras, and events captured during the gameplay, which weorganize into a so-called event graph. Each camera has a lifespan with a certain time interval and its parameters such as position or look-up vector are changing over time. Additionally, during its lifespan each camera is assigned an importance function, which is dependent on the significance of the structures that are being captured by the camera. The images captured by the cameras are composed into a single continuous video using a set of operators based on cinematographic effects. Th

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Spring Conference on Computer Graphics 2015

  • ISBN

    978-80-223-3844-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    93-100

  • Název nakladatele

    Comenius University Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    27. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku