Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design and implementation of a non-linear symphonic soundtrack of a video game

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00319258" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00319258 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13614568.2017.1416682" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13614568.2017.1416682</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13614568.2017.1416682" target="_blank" >10.1080/13614568.2017.1416682</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design and implementation of a non-linear symphonic soundtrack of a video game

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The music in the contemporary video games is often interactive. The music playback is based on transitions between pieces of available music material. These transitions happen in response to evolving gameplay. This paradigm is referred to as the adaptive music. Our challenge was to design, create, and implement the soundtrack of the upcoming video game Kingdom Come: Deliverance. Our soundtrack is a collection of compositions with symphonic orchestration. Per our design decision, our intention was to implement the adaptive music in a way which respected the nature of the orchestral film score. We created our own adaptive music middleware, called Sequence Music Engine, implementing a high-level music logic as well as the low-level playback infrastructure. Our system can handle hours of video game music, helps maintain the relevance of the music throughout the video game, and minimises the repetitiveness of the individual pieces.

  • Název v anglickém jazyce

    Design and implementation of a non-linear symphonic soundtrack of a video game

  • Popis výsledku anglicky

    The music in the contemporary video games is often interactive. The music playback is based on transitions between pieces of available music material. These transitions happen in response to evolving gameplay. This paradigm is referred to as the adaptive music. Our challenge was to design, create, and implement the soundtrack of the upcoming video game Kingdom Come: Deliverance. Our soundtrack is a collection of compositions with symphonic orchestration. Per our design decision, our intention was to implement the adaptive music in a way which respected the nature of the orchestral film score. We created our own adaptive music middleware, called Sequence Music Engine, implementing a high-level music logic as well as the low-level playback infrastructure. Our system can handle hours of video game music, helps maintain the relevance of the music throughout the video game, and minimises the repetitiveness of the individual pieces.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    NEW REVIEW OF HYPERMEDIA AND MULTIMEDIA

  • ISSN

    1361-4568

  • e-ISSN

    1740-7842

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    229-246

  • Kód UT WoS článku

    000423050800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85041338948