Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Vietnam War as Video Game

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00064123" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00064123 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Vietnam War as Video Game

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper examines the image of the Vietnam War in selected video games. Focusing on c. 10 games which have appeared in the last decade (Vietcong, Shellshock, Conflict Vietnam), it analyzes the games primarily as artefacts of popular culture, i.e. as a certain means of presenting history to the general public. In my analysis I focus primarily on the narrative strategies and the imagery used in these video games. In these two respects, the games borrow heavily from the most well-know Vietnam War films such as Apocalypse Now (1979), Platoon (1986) or Full Metal Jacket (1987): they strive for maximum realism and authenticity (in terms of mission design, the game environment, language, slang, or weapons), but also use similar soundtrack music (1960s rock)and often directly reference memorable scenes from the films.

  • Název v anglickém jazyce

    The Vietnam War as Video Game

  • Popis výsledku anglicky

    The paper examines the image of the Vietnam War in selected video games. Focusing on c. 10 games which have appeared in the last decade (Vietcong, Shellshock, Conflict Vietnam), it analyzes the games primarily as artefacts of popular culture, i.e. as a certain means of presenting history to the general public. In my analysis I focus primarily on the narrative strategies and the imagery used in these video games. In these two respects, the games borrow heavily from the most well-know Vietnam War films such as Apocalypse Now (1979), Platoon (1986) or Full Metal Jacket (1987): they strive for maximum realism and authenticity (in terms of mission design, the game environment, language, slang, or weapons), but also use similar soundtrack music (1960s rock)and often directly reference memorable scenes from the films.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů