Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Filmic Influences on Vietnam War Video Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00064109" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00064109 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Filmic Influences on Vietnam War Video Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper examines the impact of Vietnam War films on video games related to the same topic. Drawing on c. 10 games, the filmic influences are traceable to specific films in terms of soundtrack, setting, plot, imagery or visual iconography and in certaincases to video games being entirely based on films. In this case, the most lasting imprint has been that of Apocalypse Now, The Deer Hunter, Full Metal Jacket, and Platoon. Apart from these direct influences, various features are common to both VietnamWar films and video games, such as attempts at (hyper)realism, little (or no) attention to history, and the "American perspective only" approach. This comparative analysis appears to show that 1) the influence has been entirely one sided, with films impacting video games but not vice versa and 2) that the new medium has brought very little new in terms of context to the cultural representation of the war.

  • Název v anglickém jazyce

    Filmic Influences on Vietnam War Video Games

  • Popis výsledku anglicky

    The paper examines the impact of Vietnam War films on video games related to the same topic. Drawing on c. 10 games, the filmic influences are traceable to specific films in terms of soundtrack, setting, plot, imagery or visual iconography and in certaincases to video games being entirely based on films. In this case, the most lasting imprint has been that of Apocalypse Now, The Deer Hunter, Full Metal Jacket, and Platoon. Apart from these direct influences, various features are common to both VietnamWar films and video games, such as attempts at (hyper)realism, little (or no) attention to history, and the "American perspective only" approach. This comparative analysis appears to show that 1) the influence has been entirely one sided, with films impacting video games but not vice versa and 2) that the new medium has brought very little new in terms of context to the cultural representation of the war.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů