Comedy of Contingency: Making Physical Humor in Video Game Spaces
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10272245" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10272245 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/2687/1232" target="_blank" >http://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/2687/1232</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comedy of Contingency: Making Physical Humor in Video Game Spaces
Popis výsledku v původním jazyce
Although mediated humor is pervasive in our media cultures, media studies have largely glossed over the role of technology in the process of making humor. This article brings that topic into focus, while examining the Machinima-related subgenre of gameplay mischief video-the video montages of physical humor captured or staged in the simulated spaces of video games. Based on close reading of videos from three contemporary 3D action titles, interviews with the makers of these videos, and an analysis of humor techniques they employ, I argue that this vein of humor arises from the interaction between the player and the game. I also claim that the capacity of games to generate unexpected and contingent events is instrumental to this process.
Název v anglickém jazyce
Comedy of Contingency: Making Physical Humor in Video Game Spaces
Popis výsledku anglicky
Although mediated humor is pervasive in our media cultures, media studies have largely glossed over the role of technology in the process of making humor. This article brings that topic into focus, while examining the Machinima-related subgenre of gameplay mischief video-the video montages of physical humor captured or staged in the simulated spaces of video games. Based on close reading of videos from three contemporary 3D action titles, interviews with the makers of these videos, and an analysis of humor techniques they employ, I argue that this vein of humor arises from the interaction between the player and the game. I also claim that the capacity of games to generate unexpected and contingent events is instrumental to this process.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Communication
ISSN
1932-8036
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
September
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
2530-2552
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—