Virtual Worlds, Digital Dreams: Imaginary Spaces of Middle Eastern Video Games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10389191" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10389191 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Worlds, Digital Dreams: Imaginary Spaces of Middle Eastern Video Games
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter analyses the cultural and technological processes and flows influencing both video game development and gaming cultures in the Middle East. It conceptualizes Middle Eastern video games as imaginary spaces that entangle diverse and contradictory processes: global cultural flows, media policies of nation states, visions and engagements of private entrepreneurs, and migration and appropriation of Western game genres and rule-systems. On a more general level, this chapter explores the structures and mechanisms underlying video game production, and how these evolved within the broader historical, cultural, and political context of the Middle East.
Název v anglickém jazyce
Virtual Worlds, Digital Dreams: Imaginary Spaces of Middle Eastern Video Games
Popis výsledku anglicky
This chapter analyses the cultural and technological processes and flows influencing both video game development and gaming cultures in the Middle East. It conceptualizes Middle Eastern video games as imaginary spaces that entangle diverse and contradictory processes: global cultural flows, media policies of nation states, visions and engagements of private entrepreneurs, and migration and appropriation of Western game genres and rule-systems. On a more general level, this chapter explores the structures and mechanisms underlying video game production, and how these evolved within the broader historical, cultural, and political context of the Middle East.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50803 - Information science (social aspects)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Digital Middle East: State and Society in the Information Age
ISBN
978-1-84904-905-4
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
59-83
Počet stran knihy
335
Název nakladatele
Hurst Publishers
Místo vydání
London
Kód UT WoS kapitoly
—