Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Video Games and the Asymmetry of Global Cultural Flows: The Game Industry and Game Culture in Iran and the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F17%3A10364416" target="_blank" >RIV/00216208:11230/17:10364416 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/17:10364416

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ijoc.org/index.php/ijoc/article/viewFile/6200/2145" target="_blank" >http://ijoc.org/index.php/ijoc/article/viewFile/6200/2145</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Video Games and the Asymmetry of Global Cultural Flows: The Game Industry and Game Culture in Iran and the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Video games are a global phenomenon that pervades much of society irrespective of age, gender, or social status. The global video game culture is inherently asymmetrical, with games produced in particular regional centers dominating the markets. As a result, local video game production and consumption are intrinsically hybrid cultural practices that accommodate cross-cultural encounters. This article analyzes the personal, institutional, and cultural dimensions of video game production and consumption in two increasingly important, yet understudied, regions: Eastern Europe and the Middle East. It uses case studies on the Czech and Iranian gaming scenes as examples. Beyond the politico-economic aspects of video game production, the article empirically analyzes the manifestation of Czech and Iranian gaming cultures on social networking sites and their connections to global game culture. It examines the audiences of global, Iranian, and Czech gaming sites on Facebook and explores their similarities, differences, and affinities through normalized social distance computed based on their fans&apos; likes. Overall, the article aims to offer a more nuanced picture of game cultures across diverse global contexts.

  • Název v anglickém jazyce

    Video Games and the Asymmetry of Global Cultural Flows: The Game Industry and Game Culture in Iran and the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Video games are a global phenomenon that pervades much of society irrespective of age, gender, or social status. The global video game culture is inherently asymmetrical, with games produced in particular regional centers dominating the markets. As a result, local video game production and consumption are intrinsically hybrid cultural practices that accommodate cross-cultural encounters. This article analyzes the personal, institutional, and cultural dimensions of video game production and consumption in two increasingly important, yet understudied, regions: Eastern Europe and the Middle East. It uses case studies on the Czech and Iranian gaming scenes as examples. Beyond the politico-economic aspects of video game production, the article empirically analyzes the manifestation of Czech and Iranian gaming cultures on social networking sites and their connections to global game culture. It examines the audiences of global, Iranian, and Czech gaming sites on Facebook and explores their similarities, differences, and affinities through normalized social distance computed based on their fans&apos; likes. Overall, the article aims to offer a more nuanced picture of game cultures across diverse global contexts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Communication

  • ISSN

    1932-8036

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    October

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    3857-3879

  • Kód UT WoS článku

    000451621800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85048012895