Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Introduction. Cultures of Inclusive Education and Democratic Citizenship: Comparative Perspectives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10436998" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10436998 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Introduction. Cultures of Inclusive Education and Democratic Citizenship: Comparative Perspectives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The introductory study to the collective monograph summarizes the reasons why it is necessary to deal with the issue of inclusive education today and brings this issue into line with the principles of democratic thinking and social organization. It builds on Dewey&apos;s reflections on the necessity of establishing democratic education and is critical of the neoliberal tendency to see the problems of education reductively, mainly in an economic perspective. In this context, the societal importance of humanistic studies and humanistic education is emphasized. The study also analyses two different conceptions of inclusion, humanistic and managerial and it exposes the key events towards the formulation of inclusive pedagogy during the 20th century. The basic thesis of the chapter is that without inclusive education and schools, we cannot count on a true democracy. The chapter also introduces the themes of the collective co-authors of the entire monograph.

  • Název v anglickém jazyce

    Introduction. Cultures of Inclusive Education and Democratic Citizenship: Comparative Perspectives

  • Popis výsledku anglicky

    The introductory study to the collective monograph summarizes the reasons why it is necessary to deal with the issue of inclusive education today and brings this issue into line with the principles of democratic thinking and social organization. It builds on Dewey&apos;s reflections on the necessity of establishing democratic education and is critical of the neoliberal tendency to see the problems of education reductively, mainly in an economic perspective. In this context, the societal importance of humanistic studies and humanistic education is emphasized. The study also analyses two different conceptions of inclusion, humanistic and managerial and it exposes the key events towards the formulation of inclusive pedagogy during the 20th century. The basic thesis of the chapter is that without inclusive education and schools, we cannot count on a true democracy. The chapter also introduces the themes of the collective co-authors of the entire monograph.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Cultures of Inclusive Education and Democratic Citizenship: Comparative Perspectives

  • ISBN

    978-80-246-5012-8

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    7-23

  • Počet stran knihy

    228

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly