Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Raný vývoj verbální a neverbální komunikace dítěte s Downovým syndromem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10452345" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10452345 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Raný vývoj verbální a neverbální komunikace dítěte s Downovým syndromem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace se zabývá tématem na poli lingvistiky prozatím opomíjeným, a to osvojováním jazyka a komunikace dítětem s Downovým syndromem (DS). Na základě dvouletého videonahrávání raného komunikačního chování chlapce s touto diagnózou (od 24 do 48 měsíců) a dostupných výzkumů osvojování jazyka dětmi s typickým i netypickým vývojem popisuje specifika v budování jazykové a komunikační kompetence dětí s DS. Ojedinělou součástí publikace je také výzkum bilingvní situace chlapce s DS, vyrůstajícím v česko-německém jazykovém prostředí. Závěrečný oddíl je věnován osvědčeným metodám k rozvoji komunikace a porozumění. Monografie má také silný přesah etický.

  • Název v anglickém jazyce

    Early language and communication acquisition in a child with Down syndrome

  • Popis výsledku anglicky

    The publication deals with a topic in the field of linguistics so far neglected, namely the acquisition of language and communication in a child with Down syndrome (DS). Based on a two-year video recording of the early communication behavior of a boy with this diagnosis (from the age of 24 months to the age of 48 months) and available research on the acquisition of language in children with both typical and atypical development, it describes specifics in the building of language and communication competences of children with DS. A unique part of the publication is also a research on the bilingual situation of a boy with DS growing up in a Czech-German language environment. The final section is devoted to proven methods for the development of communication and understanding. The monograph also has a strong ethical overlap.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-246-5292-4

  • Počet stran knihy

    160

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy