Sociální pracovník sociální péče, nebo zdravotně sociální pracovník? Diskuze ke vzdělávání sociálních pracovníků v letech 1918–1938
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10455886" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10455886 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=hYlvx2PfWz" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=hYlvx2PfWz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální pracovník sociální péče, nebo zdravotně sociální pracovník? Diskuze ke vzdělávání sociálních pracovníků v letech 1918–1938
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě historiografického výzkumu archivních materiálů vzniklých z aktivit Mezinárodního Červeného kříže, Rockefellerovy nadace, Vyšší školy sociální péče v Praze, Štefánikova ústavu v Turčianském sv. Martině, Masarykovy státní školy zdravotní a sociální péče a textů dobových periodik, která o významných aktivitách z této oblasti informovala širokou čtenářskou obec. Historická sonda je věnována vzdělávání sociálních pracovníků na území bývalého Československa mezi lety 1918 a 1938. Konkrétně pak dobové diskuzi o tom, zda má být vzdělávání sociálních pracovníků realizováno ve dvou typech vzdělávacích plánů, a to pro sociální péči a pro zdravotní péči zvlášť, či v jednotném pro oblast sociálně zdravotní péče.
Název v anglickém jazyce
Social Care Worker or Health and Social Worker?
Popis výsledku anglicky
The paper is based on historiographical research of archival materials arising from activities of the International Red Cross, the Rockefeller Foundation, the Higher School of Social Care in Prague, the Štefánik Institute in Turčianský sv. Martin, the Masaryk State School of Health and Social Care and texts from contemporary periodicals that informed the general public about important activities in the field. The historical probe is devoted to the education of social workers in the former Czechoslovakia between 1918 and 1938. Specifically, it focuses on the contemporary discussion about whether the training of social workers should be implemented in two types of curricula, i.e. for social care and for health care separately, or in a single curriculum for social and health care.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Revue sociálnych služieb
ISSN
1338-1075
e-ISSN
—
Svazek periodika
2022
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
19-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—