Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Chinese Art Song, yishu gequ: Between Tradition and Modernity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10455904" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10455904 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=.yDDNKvjKa" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=.yDDNKvjKa</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/24646830.2022.2" target="_blank" >10.14712/24646830.2022.2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Chinese Art Song, yishu gequ: Between Tradition and Modernity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Chinese art song, yishu gequ 藝術歌曲, is a typical genre of New Music (Xin yinyue 新音樂) of the May Fourth Movement. Such pieces were primarily composed by Chinese graduates of European and American universities who found inspiration in European Romantic art songs, especially nineteenth-century German lieder. The existing Western literature about this genre emphasizes the connections between the Chinese art songs of the twentieth century and European Romantic songs and does not consider any relationship with the domestic Chinese tradition. As this paper demonstrates, the Chinese art songs that emerged during the May Fourth Movement were not created solely by following a Western model. Their uniqueness is the result of combining the search for &quot;new culture&quot; with the significant traces of domestic roots in the social role of music and the tradition of joining words and music in a single artistic whole.

  • Název v anglickém jazyce

    The Chinese Art Song, yishu gequ: Between Tradition and Modernity

  • Popis výsledku anglicky

    The Chinese art song, yishu gequ 藝術歌曲, is a typical genre of New Music (Xin yinyue 新音樂) of the May Fourth Movement. Such pieces were primarily composed by Chinese graduates of European and American universities who found inspiration in European Romantic art songs, especially nineteenth-century German lieder. The existing Western literature about this genre emphasizes the connections between the Chinese art songs of the twentieth century and European Romantic songs and does not consider any relationship with the domestic Chinese tradition. As this paper demonstrates, the Chinese art songs that emerged during the May Fourth Movement were not created solely by following a Western model. Their uniqueness is the result of combining the search for &quot;new culture&quot; with the significant traces of domestic roots in the social role of music and the tradition of joining words and music in a single artistic whole.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AUC Historia Universitatis Carolinae Pragensis [online]

  • ISSN

    2336-5730

  • e-ISSN

    2336-5730

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    29-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus