Influence of Education and Emotions on Sweetening in University Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10458521" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10458521 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=nMKMxcL.oP" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=nMKMxcL.oP</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Vliv vzdělání a emocí na slazení u studentů vysokých škol
Popis výsledku v původním jazyce
Tato studie se zaměřuje na vzorce konzumace cukru a sladkých výrobků českými vysokoškolskými studenty během druhé vlny pandemie Covid-19 (zima 2020/2021). Zkoumali jsme různé vztahy mezi cukrem, dalšími sladidly a pocity studentů po jejich konzumaci, způsoby slazení a osvětou o vlivu cukru na lidský organismus. Výzkumný vzorek tvořilo 579 studentů (ve věku 18-29 let) z českých vysokých škol z celé České republiky. Naše zjištění ukázala, že spotřeba cukru v teplých nápojích se během pandemie snížila o 30 % ve srovnání se studiemi a výsledky z roku 2019. Pokud jde o nápoje slazené cukrem a ochucené pivo, jejich spotřeba byla vyšší právě ve věkové skupině 18-29 let než u mladší generace (11-15 let). Množství vypitých nealkoholických nápojů u studentů ovlivňovalo především vzdělání otce a další faktory. Dále se na spotřebě většiny mladých respondentů, které průzkum oslovil, podílelo spojení konzumace sladkých výrobků s pozitivními sociálními a psychickými stavy.
Název v anglickém jazyce
Influence of Education and Emotions on Sweetening in University Students
Popis výsledku anglicky
This study focuses on Czech university students and the patterns regarding their consumption of sugar and sweet products during the second wave of the Covid-19 pandemic (winter 2020/2021). We investigated various relationships between sugar, other sweeteners, and the students' after-consumption feelings, sweetening practices, and education about sugar. The research sample constituted 579 students (aged 18-29) from Czech universities across the country. Our findings have shown that the consumption of sugar in hot drinks decreased during the pandemic by 30% compared to the studies and results from 2019. As for sugar-sweetened drinks and flavored beer, their consumption was higher - in this age group - than in the younger generation (11-15 years). The amount of soft drinks consumed by the students was mainly influenced by the father's education and other factors. In addition, the association of consumption of sweet products with positive social and psychological states also contributed to the consumption of most of the young respondents surveyed.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Listy cukrovarnické a řepařské
ISSN
1210-3306
e-ISSN
1805-9708
Svazek periodika
138
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
407-411
Kód UT WoS článku
000900260700004
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85146469942