The Virtuality and Actuality of Dance Movements in José Gil’s Considerations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10452568" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10452568 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=jqt1nunJGF" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=jqt1nunJGF</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.26913/avant.202301" target="_blank" >10.26913/avant.202301</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Virtuality and Actuality of Dance Movements in José Gil’s Considerations
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with José Gil's considerations on the relationships between the virtuality and the actuality of the dancing body. At first, it analyses Gil's idea of projecting the current position of the dancing body into virtual images and explores Gil's notion of the multiplicity of virtuality. Further, it demonstrates how in the space of the body a consistent compound of movements is created at the level of the monstrous virtual body. Finally, the article emphasizes that, despite the connections between the actual position of the body and its virtual images, there is a fundamental distinction between the actuality and the virtuality of the dancing body. It shows that the idea of the distinction between the virtual and the actual reflects Gil's concept of virtual memory as a zone of accumulated possibilities of movement.
Název v anglickém jazyce
The Virtuality and Actuality of Dance Movements in José Gil’s Considerations
Popis výsledku anglicky
The article deals with José Gil's considerations on the relationships between the virtuality and the actuality of the dancing body. At first, it analyses Gil's idea of projecting the current position of the dancing body into virtual images and explores Gil's notion of the multiplicity of virtuality. Further, it demonstrates how in the space of the body a consistent compound of movements is created at the level of the monstrous virtual body. Finally, the article emphasizes that, despite the connections between the actual position of the body and its virtual images, there is a fundamental distinction between the actuality and the virtuality of the dancing body. It shows that the idea of the distinction between the virtual and the actual reflects Gil's concept of virtual memory as a zone of accumulated possibilities of movement.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Avant
ISSN
2082-6710
e-ISSN
2082-6710
Svazek periodika
XIV,
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
1-16
Kód UT WoS článku
001019336300001
EID výsledku v databázi Scopus
—