Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aspekty vztahu mezi aktualitou a virtualitou tančených pohybů v úvahách Josého Gila

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F22%3A43966744" target="_blank" >RIV/49777513:23330/22:43966744 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aspekty vztahu mezi aktualitou a virtualitou tančených pohybů v úvahách Josého Gila

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá úvahami současného portugalského filozofa José Gila o vztahu mezi virtualitou a aktualitou tančícího těla. Nejprve analyzuje Gilovu myšlenku projektování aktuální pozice tančícího těla do virtuálních obrazů a zkoumá Gilovo pojetí mnohosti virtuality. Dále ukazuje, jak se v prostoru těla vytváří konzistentní složenina pohybů na úrovni monstrózního virtuálního těla. Nakonec zdůrazňuje, že navzdory souvislostem mezi skutečnou polohou těla a jeho virtuálními obrazy existuje zásadní odstup mezi aktualitou a virtualitou tančícího těla. V této souvislosti ukazuje, že myšlenka odstupu mezi virtuálním a aktuálním odráží Gilovo pojetí virtuální paměti jako zóny kumulovaných možností pohybu.

  • Název v anglickém jazyce

    Aspects of the Relationship between Actuality and Virtuality of Danced Movements in the Reflections of José Gil

  • Popis výsledku anglicky

    This study discusses the reflections of the contemporary Portugal philosopher José Gil about the relation between virtuality and actuality of the dancing body. Firstly, it analyses Gil’s idea of projecting the current position of the dancing body into virtual images and explores Gil’s concept of multiplicity of virtuality. Further it shows how a consistent set of movements is created in the space of the body on the level of a monstrous virtual body. Finally, the text emphasises that in spite of the connections between the actual position of the body and its virtual mages, there is a fundamental distance between the actuality and virtuality of thedancing body. In this context, the study shows that the idea of a distance between the virtual and the actual reflects Gil’s perception of virtual memory as a zone of accumulated movement.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů