Aspekty vztahu mezi aktualitou a virtualitou tančených pohybů v úvahách Josého Gila
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F22%3A43966744" target="_blank" >RIV/49777513:23330/22:43966744 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aspekty vztahu mezi aktualitou a virtualitou tančených pohybů v úvahách Josého Gila
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá úvahami současného portugalského filozofa José Gila o vztahu mezi virtualitou a aktualitou tančícího těla. Nejprve analyzuje Gilovu myšlenku projektování aktuální pozice tančícího těla do virtuálních obrazů a zkoumá Gilovo pojetí mnohosti virtuality. Dále ukazuje, jak se v prostoru těla vytváří konzistentní složenina pohybů na úrovni monstrózního virtuálního těla. Nakonec zdůrazňuje, že navzdory souvislostem mezi skutečnou polohou těla a jeho virtuálními obrazy existuje zásadní odstup mezi aktualitou a virtualitou tančícího těla. V této souvislosti ukazuje, že myšlenka odstupu mezi virtuálním a aktuálním odráží Gilovo pojetí virtuální paměti jako zóny kumulovaných možností pohybu.
Název v anglickém jazyce
Aspects of the Relationship between Actuality and Virtuality of Danced Movements in the Reflections of José Gil
Popis výsledku anglicky
This study discusses the reflections of the contemporary Portugal philosopher José Gil about the relation between virtuality and actuality of the dancing body. Firstly, it analyses Gil’s idea of projecting the current position of the dancing body into virtual images and explores Gil’s concept of multiplicity of virtuality. Further it shows how a consistent set of movements is created in the space of the body on the level of a monstrous virtual body. Finally, the text emphasises that in spite of the connections between the actual position of the body and its virtual mages, there is a fundamental distance between the actuality and virtuality of thedancing body. In this context, the study shows that the idea of a distance between the virtual and the actual reflects Gil’s perception of virtual memory as a zone of accumulated movement.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů