Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K akvizičním strategiím v učebnicích češtiny pro cizince

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10459191" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10459191 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vCrvoaSHc8" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vCrvoaSHc8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.30530/JSL.2023.28.1.83" target="_blank" >10.30530/JSL.2023.28.1.83</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K akvizičním strategiím v učebnicích češtiny pro cizince

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kvalita učebního materiálu hraje významnou roli v procesu akvizice cizího jazyka. Může daný proces usnadňovat, upevňovat i urychlovat. Mezi základní problémy zpracování mluvnice češtiny v učebnicích patří formalismus, tedy výrazná pozornost zaměřená na mluvnickou formu, nikoliv i na její význam a funkci v komunikaci. K dalším nedostatkům patří nevyvážená pozornost věnovaná morfologii (ta dominuje) a syntaxi (ta zaostává). Zaznamenáváme rovněž převahu dedukce, preskripce a sémaziologie. Pokládáme za důležité posílit poučení o řečové dimenzi i zastoupení onomaziologického přístupu.

  • Název v anglickém jazyce

    On acquisition strategies in Czech textbooks for foreigners

  • Popis výsledku anglicky

    The quality of teaching materials has a significant role in the process of acquisition a foreign language. It can serve to facilitate, strengthen, and accelerate the process. The basic problems in the presentation of Czech grammar include formalism, i.e., a strong focus on grammatical forms, but not on their meanings and functions in communication. We also consider the unbalanced attention to morphology (which predominates) and syntax (which lags behind) to be unsatisfactory. The dominance of deduction, prescription and semasiology are notable in the textbooks. We consider improving the instruction about the speech dimension and increasing focus on onomasiology as crucial.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Seulra&apos;beu eo yeon&apos;gu

  • ISSN

    1226-2323

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    KR - Korejská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    83-93

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus