Vzdělávací politika Ruské federace v oblasti dějepisné výuky a sovětské období v ruských učebnicích dějepisu po roce 2000
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10466575" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10466575 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PrAmDg3OJC" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PrAmDg3OJC</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/NR2023-1-3" target="_blank" >10.5817/NR2023-1-3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávací politika Ruské federace v oblasti dějepisné výuky a sovětské období v ruských učebnicích dějepisu po roce 2000
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie je popsat základní tendence, jež se projevovaly ve vzdělávací politice Ruské federace mezi roky 2000 a 2013. Problematika je nahlížena skrze analýzu periodika Učitěl'skaja gazeta a oficiální prohlášení ruské vlády a ruského prezidenta Vladimira Putina. Studie předpokládá dvě základní tendence: sjednocování a unifikaci učebnic zobrazujících dějiny sovětského období a snahu prosazovat patriotický výklad dějin. Obě tyto tendence mají za cíl změnit socializační funkci výuky dějepisu. Vývoj těchto tendencí je zkoumán ve vztahu k vývoji zkoumané problematiky v 90. letech a studie zdůrazňuje pokračování, odmítání či reinterpretaci snah z 90. let.
Název v anglickém jazyce
Educational Policy of the Russian Federation in the Field of History Teaching and the Soviet Period in Russian History Textbooks after 2000
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is to describe the basic tendencies manifested in the educational policy of the Russian Federation in the field of history education between 2000 and 2013. The issue is approached through the analysis of the periodical Uchitelʼskaya gazeta and official statements of the Russian government and Russian President Vladimir Putin. The study assumes two basic tendencies: the unification of the field of textbooks depicting the history of the Soviet period and the attempt to promote a patriotic interpretation of history. Both of these tendencies aim to change the socializing mission of history teaching. The development of these tendencies is examined in relation to developments in the 1990s, and the study highlights the continuation, rejection, or reinterpretation of the efforts of the 1990s
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60500 - Other Humanities and the Arts
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Nová rusistika
ISSN
1803-4950
e-ISSN
2336-4564
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
31-43
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—