Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávací politika Ruské federace v oblasti dějepisné výuky a sovětské období v ruských učebnicích dějepisu po roce 2000

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10466575" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10466575 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PrAmDg3OJC" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PrAmDg3OJC</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/NR2023-1-3" target="_blank" >10.5817/NR2023-1-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávací politika Ruské federace v oblasti dějepisné výuky a sovětské období v ruských učebnicích dějepisu po roce 2000

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie je popsat základní tendence, jež se projevovaly ve vzdělávací politice Ruské federace mezi roky 2000 a 2013. Problematika je nahlížena skrze analýzu periodika Učitěl&apos;skaja gazeta a oficiální prohlášení ruské vlády a ruského prezidenta Vladimira Putina. Studie předpokládá dvě základní tendence: sjednocování a unifikaci učebnic zobrazujících dějiny sovětského období a snahu prosazovat patriotický výklad dějin. Obě tyto tendence mají za cíl změnit socializační funkci výuky dějepisu. Vývoj těchto tendencí je zkoumán ve vztahu k vývoji zkoumané problematiky v 90. letech a studie zdůrazňuje pokračování, odmítání či reinterpretaci snah z 90. let.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Policy of the Russian Federation in the Field of History Teaching and the Soviet Period in Russian History Textbooks after 2000

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to describe the basic tendencies manifested in the educational policy of the Russian Federation in the field of history education between 2000 and 2013. The issue is approached through the analysis of the periodical Uchitelʼskaya gazeta and official statements of the Russian government and Russian President Vladimir Putin. The study assumes two basic tendencies: the unification of the field of textbooks depicting the history of the Soviet period and the attempt to promote a patriotic interpretation of history. Both of these tendencies aim to change the socializing mission of history teaching. The development of these tendencies is examined in relation to developments in the 1990s, and the study highlights the continuation, rejection, or reinterpretation of the efforts of the 1990s

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nová rusistika

  • ISSN

    1803-4950

  • e-ISSN

    2336-4564

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    31-43

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus