Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přistoupit k dějinám divadelní kultury jinak?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10470616" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10470616 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=j1aIvbcZ~O" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=j1aIvbcZ~O</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31577/sd-2023-0029" target="_blank" >10.31577/sd-2023-0029</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přistoupit k dějinám divadelní kultury jinak?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie je reflektovat současnou pozici české divadelní historiografie v kontextu kulturního obratu v humanitních vědách a klást si následující otázky: Čím pohyb v zahraniční divadelní historiografii může inspirovat při koncipování nových historiografických výkladů? Jaké metody využívat při zkoumání historických jevů? Do kterých tematických a teritoriálních rámců vplétat historická pojednání? Jak reflektovat dynamiku historické paměti, kulturu vzpomínání či cíleného zapomínání? A pomohla by změna slovníku? Studie naznačuje inherentní střetávání mezi periferním postavením teatrologa hájícího autonomii a svébytnost oboru, průběžně stimulovaného vnějšími podněty, a badatele přirozeně se orientujícího v interdisciplinárním prostředí, který divadelní kulturu chápe především v relaci společenského dění.

  • Název v anglickém jazyce

    Approach the History of Theatre Culture Differently?

  • Popis výsledku anglicky

    This study aims to reflect on the contemporary position of Czech theatre historiography in the context of the cultural turn in humanities and raise the following questions: How can the movements in foreign theatre historiography inspire the conception of novel historiographical interpretations? What methods to use in research on historical phenomena? Into what thematic and territorial frameworks to contextualize historical reflections? How to reflect on the dynamics of historical memory, the culture of remembrance, or intentional &quot;forgetting&quot;? And should our vocabulary change? The study outlines the inherent encounter between the peripheral status of a theatrologist defending the autonomy and specificity of the discipline, who is continuously stimulated by external impulses, and a researcher naturally oriented towards the interdisciplinary milieu, who understands theatre culture primarily in relation to social developments.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slovenské Divadlo

  • ISSN

    0037-699X

  • e-ISSN

    1336-8605

  • Svazek periodika

    71

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    405-417

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85180596557